غنی-نیروهای-امنیتی-در-برابر-خون-معلولین-بی-تفاوت-نباشند

رییس جمهور غنی به مسئولین ارگان های امنیتی و دفاعی هدایت داد که در برابر خون شهدا و معلولین کشور بی تفاوت نباشند و عدم توجه به آنان، قابل قبول نیست.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور ناوقت روز گذشته در مراسم گرامی داشت از روز جهانی افراد دارای معلولیت، گفت که من با هر یکی از معلولین احوالپرسی و مصافحه نمودم که توانایی های شان را از نزدیک مشاهده کنم و اکنون افتخار می کنم که بخش عمدۀ ملتم بوده و دارای مهارت های مختلف می باشند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ما باید متمرکز به توانایی ها باشد، خطاب به حاضرین گفت: شما نمایشگاه نقاشی و خطاطی معلولین را مشاهده کردید، کسانی که دست ندارند، با دهن و پای خود نقاشی و خطاطی می کنند. بنابراین، به پاس گرامی داشت از روز جهانی افراد دارای معلولیت، در سال آینده تمرکز بیشتر روی تقدیر از توانایی های معلولین صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهور کشور با بیان اینکه حل مشکلات و چالش های معلولین مربوط به تمام دولت و جامعه به شمول سکتور خصوصی است، گفت که باید همه دست به دست هم داده و به این قشر توجه بنیادی نمائیم.

غنی تصریح کرد که بدون اصلاحات ساختاری در دستگاه دولت، حل مشکلات معلولین ناممکن است و به مسئولین ارگان های امنیتی و دفاعی هدایت داد که در برابر خون شهدا و معلولین کشور بی تفاوت نباشند و عدم توجه به آنان، قابل قبول نیست.

آقای غنی بر ساده سازی سیستم اداری بخاطر رفع مشکلات معلولین و وارثین شهدا و در نظر گرفتن تسهیلات در ساخت تعمیرات جهت رفت و آمد معلولین، تاکید کرد و گفت که معلولین ملی اند و به قوم و منطقۀ خاص تعلق ندارند.

همچنان اشرف غنی بر انکشاف اقتصادی افغانستان تاکید کرد و گفت که باید توقعات خود را مدیریت کنیم و حق معلولین باید به حق دار آن که معلولین اند، برسد.

رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش از سهم فعال معلولین در جامعه تشکر کرد و گفت: امید است ترانه های پریشانی کودکان معلول، به ترانه های بازگو کنندۀ افغانستان مرفه، با ثبات و قانونمند، مبدل گردد.

در همین حال، لعل الدین آریوبی وزیر دولت در امور شهدا و معلولین نیز در این مراسم گفت که بیشتر از ۹۰۰ هزار معلول در کشور وجود دارد و نسبت به گذشته توجه زیادتربه این قشر شده، پروسۀ رسیدگی به آنان آسانتر و هماهنگی بیشتر گردیده است و آنان زیر یک چتر درآورده شده اند.

آریوبی افزود که طرح حقوق و امتیازات معلولین پس از تعدیل به وزارت عدلیه فرستاده شده است و همچنان ما مرکز صدای معلولین، دیتابیس ملی و استراتیژی ملی معلولیت را ایجا کردیم و در راستای تطبیق شعار ملل متحد در سال ۲۰۱۹ به مناسبت روز جهانی معلولین که تحت عنوان "ارتقای مشارکت و رهبری افراد دارای معلولیت" می باشد، تلاش خواهیم کرد.

غنی: نیروهای امنیتی در برابر خون معلولین بی تفاوت نباشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد