غنی-هیچ-رسانۀ-بدیل-منبر-علمای-دین-شده-نمی-تواند

رییس جمهور غنی اظهار داشت که هیچ تلویزیون، رادیو و نهاد بدیل منبر علمای دین شده نمی‌تواند، زیرا علما هرروز و هرهفته مردم را بسیج ‌نموده و بحث می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در کنفرانس علمای دینی تحت عنوان ” صدای‌منبر بر ضد فساد اداری” گفت؛ وقتی‌که وزیر مملکت محاکمه ‌شود، جنرال سه‌ستاره زندانی ‌گردد و کسی خود را بالاتر از  قانون نداند، آن روز، روز خوشی خواهد بود.

رئیس‌جمهورغنی با اشاره به هویت اسلامی و قانون اساسی افغانستان گفت که هیچ تلویزیون، رادیو و نهاد دینی بدیل منبر علمای دین شده نمی‌تواند، زیرا علمای دینی هرروز و هرهفته مردم را بسیج ‌نموده و بحث می‌کنند. بنابراین هدف ما که تطبیق قانون است، بدون همکاری علمای دینی تطبیق شده نمی‌تواند.

اشرف غنی، فساد، فتنه و فاجعه را حلقۀ خبیثه خوانده گفت که فتنه نظام را از بین می‌برد، زیرا مثال آن تاریخ ۴۰ سال گذشته است که ابتدا فساد و سپس فتنه و به تعقیب آن فاجعه رخ‌داد و حماسۀ بزرگ ما در قرن ۲۰ و توقعی‌که از دستاوردهای جهاد داشتیم، به فتنه و فاجعه مبدل‌شد.

رئیس‌جمهور عدالت، قانونیت و حاکمیت قانون را حلقۀ نجیبه عنوان‌کرده، گفت که این‌ها از سیرت حضرت محمد(ص) رفتار و اعمال خلفای ‌راشدین سرچشمه می‌گیرد.

محمداشرف غنی به‌همه ارگان‌های دولتی هدایت‌داد که از فیصله‌ها، تصامیم و اقدامات ارگان‌های عدلی و قضایی در تأمین عدالت و تطبیق قانون اطاعت و حمایت نمایند. وی از جامعه و بزرگان سیاسی معنوی خواست که از فیصله‌های ارگان‌های عدلی و قضایی حمایت کنند.

آقای غنی گفت: به‌شمول من، هر فرد و مقام در مقابل قانون به ویژه حقُ‌العبد، مسئول و پاسخگو می‌باشند. حقُ‌العبد را هیچ‌کس و هیچ‌ منبعی بخشیده نمی‌تواند و من بدون پروسۀ عدلی و قضایی کسی را نه‌بخشیده‌ام.

رئیس‌جمهور کشور گفت که افغان‌ها مردم پاک هستند و یک اقلیت کوچک است که فاسد می‌باشد، بنابراین باید جلوی  این اقلیت کوچک گرفته‌شود.

وی خطاب به علما گفت: همان‌طوری‌که در طرف‌داری از صلح صدا بلندکردید، علیه فساد نیز صدا بلند‌ کنید، زیرا در مقابل صدای‌تان هیچ‌کس مقاومت‌کرده نمی‌تواند.

این درحالی است که علمای دینی در نشست عربستان اعلام کردند که جنگ جاری در افغانستان ناروا بوده و حملات انتحاری حرام می باشد، اما گروه طالبان با نشر اعلامیۀ فتوای علمای دین را دستور امریکا و کشور های خارجی عنوان نمود.

غنی: هیچ رسانۀ بدیل منبر علمای دین شده نمی تواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد