غنی-هیچ-کسی-را-به-چشم-رقیب،-حریف-و-مخالف-نمی‌بینم

محمد اشرف غنی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، پیروزی اش را به مردم افغانستان تبریک و تصریح نمود که فصل رقابت پایان یافت و باید بصورت مشترک روی آبادی کشور کار کنیم و اکنون من هیچ کسی را به چشم رقیب، حریف و مخالف نمی‌بینم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، شامر دیروز طی یک سخنرانی گفت که جمهوریت یعنی رای و حراست از حقوق و کرامت انسانی زن و مردم افغانستان. پس موفقیت تیم پیروز را برای مردم تبریک می گویم و این تیم لحظه به لحظه از حقوق مردم دفاع خواهم کرد.

وی افزود؛ رقات پایان یافت؛ لحظه کمک به یتیم، بیوه، زخمی و مجروح مردم افغانستان که 40 سال زجر کشیدند فرا رسیده است. پیام من این است که گذشته های تلخ را به پایان و گرسنه را  ختم کنیم تا هرشب، یک سوم مردم افغانستان گرسنه خواب نروند. ثروت های پنهان را اشکار و درحدت مردم افغانستان قرار دهیم.

رییس جمهور غنی گفت که اتحاد و قوت ما در تحکیم قانون اساسی افغانستان است. بنابراین، صلح را باید در کوچه کوچه و دره دره افغانستان برگزار و دست بدست هم بدهیم و کشور را از فقر و جنگ نجات دهیم. زیرا وقتی من و تو نیست؛ وقت ماست. بنابراین در مسایل کوچک و بزرگ باید هم پذیری داشته باشیم.

آقای غنی با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مقامات امریکایی که گفته بود، افغانستان هرگز به اتحاد نمی رسد، گفت: از بیرون به ما می گوید  که ملت افغانستان اتفاق ندارند؛ اما ما باید منافقان داخلی و خارجی را شرمنده کنیم؛ زیرا افغانستان عزیز قلب هر افغان است و قلب قابل تقسیم نیست. همه افغان ها شریان قلب اند و هیچ شریان نباید بند باشد و این وعده تیم پیروز می باشد.

اشرف غنی همچنان گفت: قرار است جامعه کثرت گرای افغانستان، طالبان و سایر گروه های مخالف را که تفنگ گرفته اند را نیز جذب کند. این امر خدا و فتوای مشترک علماست که هرکس یک انسان را می کشد، تمام بشریت را کشته است. بنابراین، تفنگ گره را باز نمی کند، زبان و همپذیری گره را باز می کند. اسلامی ترین قانون اساسی را داریم و زمانی آن رسیده است که افغانستان را آباد کنیم؛ زیرا من در دیدار با شهروندان کشور دریافتم که عقل و وجدان جمعی ملت افغانستان بسیار قویست.

این درحالی است که پس از گذشت نزدیک به پنج ماه از انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، محمداشرف غنی، رییس کنونی با کسب ۵۰.۶۴ درصد آرا برنده این انتخابات اعلام گردید.

عبدالله عبدالله، رهبر تیم ثبات و همگرایی شام دیروز سه‌شنبه(29 دلو) در یک نشست خبری، اعلام نتیجۀ نهایی انتخابات ریاست جمهوری را تقلب، کودتا علیه مردم‌سالاری و «خیانت ملی» خواند.

آقای عبدالله گفت که تیم ثبات و همگرایی براساس آرای شفاف و بایمتریک‌شده پیروز انتخابات است و ما پیروزی خود را اعلام می‌کنیم. آنهایی‌که در کمیسیون‌ها در بدل پول و تطمیع مرتکب خیانت ملی شدند، کارشان فراموش نمی‌شود.

غنی: هیچ کسی را به چشم رقیب، حریف و مخالف نمی‌بینم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد