غنی-و-بی‌بی-گل-با-موتر-وطنی-گشت‌زنی-کردند

محمد اشرف غنی، رییس جمهور و بی‌بی گل، بانوی اول کشور با موتر تولید «شرکت محمدامین انور» در محوطه ارگ گشت‌زنی کردند.

به گزارش افغان نیوز: رییس جمهور غنی، امروز دو شنبه(10، سنبله) از تولیدات موترها و بطری های افغان پاور کمپنی محمد امین نور که در صحن ارگ به نمایش گذاشته شده بود،  دیدن کرد.

مسئول کمپنی "محمد امین نور" ضمن ارائه معلومات به رئیس جمهور، گفت که آنان برای مردم موترهای مختلف النوع برقی و پترولی تولید می کنند که میتوانند تا ۴۵۰ کیلوگرام وزن را حمل و انتقال دهند.

موصوف گفت که پرزه جات این موترها از چین وارد می گردد، اما دیزاین و بدنۀ آن در کشور ساخته می شود. در صورت حمایت دولت، میزان تولید و زمینه کاری بیشتر فراهم خواهد شد.

رییس جمهور غنی ضمن تبریکی به مسئولین کمپنی محمد امین نور، گفت: جای خوشی است که ما امروز شاهد سرمایه گذاری و استفاده از انرژی آفتابی توسط یک افغان متعهد هستیم و موانع حقوقی فراراه این کمپنی به زودی حل خواهد شد.

آقای غنی خاطرنشان کرد که دولت حامی انکشاف صنعت در هر نقطۀ افغانستان است و به هدف حمایت از تولیدات این کمپنی و سایر سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، سهولت های لازم را به آنان، فراهم خواهد نمود.

وی به مسئول کمپنی محمد امین نور خاطرنشان کرد که در جریان پروسس بطری های کهنه و سایر تولیدات خویش، حفاظت از محیط زیست را مورد توجه خاص قرار دهند.

رئیس جمهور کشور در اخیر این مراسم، با راندن موتر الکترونیکی کمپنی متذکره در پیش روی قصر چهارچنار و امتحان نمودن بطری های افغان پاور، به مسئولین شرکت متذکره آینده درخشان آرزو نمود.

این درحالی است که پرزه‌های موتر ساخت این شرکت از چین وارد می‌شود و سپس طرح و بسته‌بندی آن در داخل کشور صورت می‌گیرد.

غنی و بی‌بی گل با موتر وطنی گشت‌زنی کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد