غنی-و-خان-بر-بهبود-روابط-میان-کابل-و-اسلام‌آباد-تأکید-کردند

محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور و عمران خان، نخست وزیر پاکستان طی یک دیدار در کابل بر بهبود روابط و همکاری‌های دوجانبه میان کابل و اسلام‌آباد تأکید کردند.

به گزارش افغان نیوز: آقای غنی عصر روز (پنج‌شنبه، ۲۹ عقرب) در یک نشست خبری مشترک با نخست وزیر پاکستان در کابل از افزایش خشونت‌ها در افغانستان انتقاد نمود.

غنی می‌افزاید که نخست وزیر پاکستان در حالی از کابل بازدید می‌کند که افزایش خشونت‌ها به مهم‌ترین نگرانی شهروندان افغانستان بدل شده است.

اشرف غنی گفت که شهروندان کشور به دنبال کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس سرتاسری و فراگیر در کشور هستند. به سخن او، افزایش خشونت‌ها در کشور پذیرفتنی نیست و روند صلح باید در چوکات قانون اساسی افغانستان به نتیجه برسد.

همزمان با این، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری تعهد می‌سپارد که کشورش هر اقدام ممکن را برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان روی دست خواهد گرفت.

نخست‌وزیر پاکستان در بخشی از سخن‌رانی‌اش گفت که نیمی از جمعیت دو طرف خط دیورند در جنگ با هراس‌افگنی متضرر شده‌اند.

خان هدفش از سفر به کابل را اعتمادسازی و تقویت روابط دوجانبه عنوان کرد و گفت که مردم افغانستان در چهار دهه جنگ قربانی داده‌اند و دولت و مردم پاکستان این نگرانی را درک می‌کنند.

در کنار بحث صلح، رییس جمهور غنی بر بهبود روابط و همکاری‌های دوجانبه میان کابل و اسلام‌آباد تأکید نموده گفت که دولت افغانستان تلاش دارد فقر را کاهش دهد و تقویت همکاری میان پاکستان و افغانستان در کاهش فقر موثر واقع خواهد شد.

آقای غنی خاطرنشان می‌سازد که باید چهارچوب همکاری‌های منظم بر اساس تعامل دو جانبه میان دو کشور تعریف شود.

رییس جمهور غنی یادآور شد که برای بهبود روابط و تقویت همکاری‌های دو جانبه بین افغانستان و پاکستان به زودی به اسلام‌آباد خواهد رفت.

گفتنی است که عمران خان، نخست وزیر پاکستان بر اساس دعوت رسمی رییس‌جمهور غنی پیش از چاشت دیروز به کابل سفر کرد. او در پیوند به تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور با آقای غنی تبادل نظر کرده است.

غنی و خان بر بهبود روابط میان کابل و اسلام‌آباد تأکید کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد