غنی-و-خلیل‌زاد-بر-آغاز-مذاکرات-بین‌الافغانی-تاکید-کردند

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که گفت‌وگوهای رییس جمهور غنی و زلمی خلیل‌زاد بر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی متمرکز بوده است.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان در ادامه هفتمین دور سفرهایش شام روز گذشته (یکشنبه) به کابل رسید.

آقای خلیلزاد در این سفر خود با محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور دیدار نموده و در مورد روند مذاکرات صلح بحث و رایزنی نموده است.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که در این دیدار زلمی خلیلزاد در رابطه به سفرهایش به پاکستان و اروپا به منظور تلاش های صلح در افغانستان، به رئیس جمهور غنی معلومات داد و همچنان جزئیات پلان های آینده اش را با رئیس‌جمهور شریک ساخت.

ارگ ریاست جمهوری در ادامه این خبرنامه افزوده است که دو طرف بیشتر در مورد آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صحبت نموده  و هردو جانب از نقش آلمان در این خصوص ابراز خرسندی کردند.

از سوی هم زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان در صفحه تویتر خود نوشته است که مذاکرات صلح با گروه طالبان وارد مرحله جدیدی شده است و در این مذاکرات بیشتر از همه خود افغان ها باید کوشا باشند.

وی در ادامه نوشته است که با رییس جمهور غنی در ارگ دیدار نموده و در مورد مذاکرات بین افغانی و اجماع بین المللی بخاطر صلح بحث و رایزنی نموده است.

این در حالی است که آقای خلیلزاد تا کنون شش دور مذاکرات را با گروه طالبان پشت درهای بسته در شهر دوحه پایتخت قطر انجام داده است و در ادامه این سفرهایش، هفتمین دور سفر خود را به کشور های آسیایی و اروپایی آغاز حدود سه هفته قبل آغاز کرد.

غنی و خلیل‌زاد بر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد