غنی-و-خلیل‌زاد-روی-تبادله-زندانیان-و-تمدید-آتش‌بس-گفتگو-کردند

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با رییس جمهور غنی، روی نهایی‌سازی تبادله‌ی اسیران، کاهش خشونت، آغاز و ادامه‌ی مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس تاکید داشت.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان شام روز چهارشنبه( 8، اسد) با محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین و معاونان رییس جمهور حضور داشته‌اند.

طبق اعلام ارگ ریاست جمهوری، زلمی خلیل‌زاد در این دیدار درباره گفت‌وگوهای اخیر خود با طالبان در قطر به رییس جمهور غنی معلومات داده است.

در خبرنامه ارگ هم‌چنان گفته شده است که محور گفت‌وگوهای دیدار شام روز چهارشنبه رییس جمهور غنی با خلیل‌زاد، بحث روی تمدید آتش‌بس یا کاهش خشونت، شروع مذاکرات مستقیم بین دولت و طالبان و تبادله زندانیان بوده است.

در همین حال، زلمی خلیل‌زاد با عبدالله عبدالله به صورت جداگانه دیدار کرده و دو طرف درباره‌‌ی نهایی‌سازی تبادله‌ی اسیران، کاهش خشونت، آغاز و ادامه‌ی مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس بحث نموده اند.

این درحالی است که رییس جمهور غنی می‌گوید که طالبان حملات تهاجمی شان را علیه نیروهای امنیتی و مردم افغانستان ادامه داده اند و اکنون هیچ شواهدی وجود ندارد که آنان رابطه شان را با القاعده و سایر گروه های تروریستی قطع نموده باشند.

غنی و خلیل‌زاد روی تبادله زندانیان و تمدید آتش‌بس گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد