غنی-و-خلیل‌زاد-روی-مخفیگاه‌های-طالبان-بحث-و-گفتگو-کردند

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و رییس جمهور غنی روی آغاز آتش‌بس و مشکل مخفیگاه‌های طالبان در بیرون از کشور بخاطر دستیابی به موافقتنامۀ صلح پایدار، گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه گفته که محمداشرف غنی رییس جمهوری کشور، شام روز چهارشنبه (13 قوس) با زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در ارگ دیدار کرده است.

در دیدار هر دو جانب در رابطه به تعقیب موضوعاتی همچون آتش‌بس و پرداختن به مشکل مخفیگاه‌های طالبان در بیرون از کشور بخاطر دستیابی به موافقتنامۀ صلح پایدار که روئسای جمهور افغانستان و امریکا در ملاقات اخیرشان روی آن بحث کرده بودند، صحبت نمودند.

رییس جمهور غنی به آقای خلیلزاد خاطرنشان کرد که به منظور پیشبرد پروسۀ صلح باید هر دو موضوع متذکره به گونه جدی مدنظر گرفته شود.

پیش از این مذاکرات امریکا و طالبان 9 دور دوام کرد و دو طرف به توافق نهایی نزدیک شده بودند که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا پس از کشته شدن یک سرباز امریکایی در کابل، این مذاکرات را لغو کرد.

این درحالی است که خوش‌بینی از آغاز مذاکرات پیرامون صلح افغانستان پس از تبادله سه زندانی گروه طالبان با دو استاد دانشگاه امریکایی- افغانستان میان امریکا و طالبان با توافق دولت افغانستان افزایش یافته است.

غنی و خلیل‌زاد روی مخفیگاه‌های طالبان بحث و گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد