غنی-و-عبدالله-به-امریکا-می‌روند

قرار است جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در ۲۵ ژوئن سال جاری با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در کاخ سفید دیدار کند.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه کاخ سفید آمده که این دیدار مشارکت پایدار میان افغانستان و آمریکا را در حالی برجسته می‌کند که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان ادامه دارد.

کاخ سفید می‌نویسد: ایالات متحده متعهد است که با ارائه کمک‌های دیپلماتیک، اقتصادی و بشردوستانه به مردم افغانستان، از جمله زنان ، دختران و اقلیت‌ها از آن‌ها حمایت کند.

اعلامیه همچنین می‌افزاید که آمریکا "عمیقا" با دولت افغانستان در ارتباط و تعامل خواهد بود تا اطمینان حاصل کند که این کشور دیگر هرگز به پناهگاهی امن برای گروه‌های تروریستی که آمریکا را تهدید کند، مبدل نخواهد شد.

کاخ سفید گفته است که آمریکا از روند جاری صلح کاملا حمایت می‌کند و تمام جناح‌ها را تشویق می‌کند که برای خاتمه جنگ در یک "گفتگوی معنادار" شرکت کنند.

رهبران افغانستان در حالی به آمریکا سفر خواهند کرد که درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای دولتی در سراسر افغانستان جریان دارد و گروه طالبان پیشرفت‌هایی در مناطق روستایی به دست‌ آوردند و چندین ولسوالی را تصرف کرده‌اند.

همزمان قرار است تا یازدهم سپتامبر سال جاری، نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان خارج شوند.

غنی و عبدالله به امریکا می‌روند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد