غنی-و-عبدالله-در-حمایت-از-جمهوریت-نباید-بلغزند

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان از رهبران حکومت خواست که در پروسه صلح در حمایت از نظام جمهوریت و قانون اساسی استوار بایستند و نباید بلغزند.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان روز(جمعه، ۲ عقرب) در مراسم یادبود از قربان‌علی عرفانی یکی از رهبران مجاهدین سابق، از رییس جمهور غنی خواست که برای حفظ و بقای جمهوریت و مردم سالاری مقتدرانه ایستادگی کند و بداند که همه مردم در این مسیر از او حمایت می‌کنند.

وی از عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه ملی نیز خواست که در پروسه صلح در حمایت از نظام جمهوریت و قانون اساسی استوار بایستد و نباید بلغزد.

محقق به مردم امیدواری داد که با خروج امریکا، اردوی مقتدر، نیروهای امنیتی و رهبران سیاسی برای حفاظت از نظم جمهوریت مقتدرانه از مردم و خاک خود در برابر خشونت طلبان و دشمنان مردم محافظت خواهند کرد.

در همین حال، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری گفت: مردم افغانستان انتظار دارند که گروه طالبان از زمان کشی و انسان کشی دست بردارند و با پذیرش آغاز مذاکره آتش بس را بپذیرند؛ زیرا هم مذاکره و هم تشدید جنگ یک تناقض آشکار در رویکرد طالبان و بیانگر آن است که این گروه میخواهد در پوشش تداوم مذاکره به فکر فتوحات نظامی باشند؛ اما این اندیشه یک خیال باطل است.

وی تأکید کرد که افغانستان کنونی نه افغانستان زمان نجیب است و نه افغانستان زمان حکومت مجاهدین و اگر طالبان به فکر حاکمیت انحصاری باشند، این بار مقاومت در برابر آنان به مراتب شدیدتر و گسترده تر از دوره مقاومت قبلی خواهد بود.

این درحالی است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه بعد از پایان نشست دو روزه وزیران دفاعی اعضای این سازمان، سطح خشونت در افغانستان را غیر قابل قبول خواند و اعلام کرد که طالبان باید دست از اعمال خشونت بردارند.

غنی و عبدالله در حمایت از جمهوریت نباید بلغزند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد