غنی-و-پمپئو-روی-اقدامات-بعدی-صلح-گفت‌وگو-کردند

رییس جمهور غنی با مایک پمپیو وزیر امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا از طریق ویدیوکنفرانس در خصوص صلح افغانستان و اقدامات بعدی صحبت نمود.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور، عصر دیروز دوشنبه(12، جوزا) با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در مورد گام‌های بعدی روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

طبق اعلام ارگ ریاست جمهوری، در این ویدیوکنفرانس «در خصوص صلح، گام‌های بعدی در راستای صلح از جمله رهایی زندانیان، تحلیل و مکان مذاکرات و سایر اقدامات مربوط به صلح» گفت‌وگو شده است.

در این گفت‌وگو علاوه بر رییس جمهور غنی، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه و معاونان رییس جمهور نیز حضور داشته‌اند.

وزیر خارجه امریکا در این نشست گفته است که کشورش خواهان افغانستان متحد، مستقل، دموکراتیک و با ثبات در چوکات تداوم روابط درازمدت و استراتژیک است و برای رسیدن به این هدف با حکومت افغانستان یک‌جا کار می‌کند.

طبق اعلام ریاست جمهوری، محمداشرف غنی در این نشست، نقشه راه حکومت را برای دست‌یابی به صلح و ثبات دایمی تشریح کرده و افزوده است که باید برای افغانستان با ثبات، واحد و آزاد تلاش‌های بیش‌تر صورت گیرد.

او هم‌چنان برای رسیدن به اهداف مشترک کابل و واشنگتن گفته است که باید تیم‌های کاری هر دو طرف روی فراهم کردن زمینه اجرای نقشه راه صلح حکومت کار کنند.

بر اساس آن‌چه ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد، در این نشست روی گام‌های بعدی در روند صلح از جمله رهایی زندانیان، تحلیل و محل مذاکرات گفت‌وگو شده است.

ارگ ریاست جمهوری در مورد این که قرار است مذاکرات بین‌الافغانی در کجا و چه زمانی برگزار شود، جزییات نداده است.

در خبرنامه ارگ آمده است که دو طرف روی همکاری مشترک برای اطلاع‌رسانی در آغاز و جریان مذاکرات صلح تأکید کرده‌اند.

در پایان خبرنامه ارگ گفته شده است که دو طرف توافق کرده‌اند تا در روزهای آینده نزدیک در مورد جزییات اقدامات بعدی در روند صلح کار کنند.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژه امریکا برای صلح افغانستان، دوشنبه شب (۱۲ جوزا) طی یک نشست با خبرنگاران گفت که پیشرفت‌های در گفت‌وگوهای صلح صورت گرفته است.

غنی و پمپئو روی اقدامات بعدی صلح گفت‌وگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد