غنی-پس-از-ختم-آتش-بس،-موقعیت-خوبی-داریم

رییس جمهور غنی در نشست بورد مشترک نظارت و انسجام گفت که پس از ختم آتش بس، براساس دیدار های که با والیان ۳۴ ولایت کشور داشته ام، نتیجه گیری همۀ آنان این بود که اکنون در موقعیت خوبی قرار داریم و از حالت ناامیدی به حالت امیدواری رسیده ایم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز چهار شنبه(27، سرطان) در در نشست بورد مشترک نظارت و انسجام گفت که پس از ختم آتش بس به‌خاطر ارزیابی با والیان ۳۴ ولایت دیدار کردم، ارزیابی آنان این بود که پس از آتش‌بس در ۲۳ ولایت تغییرات مثبت در فضای سیاسی رونما شده است.

وی افزود؛ متاسفانه در دو ولایت مشکلات موجود بود و پیشرفتی دیده نمی شد و در ۹ ولایت دیگر میان امکانات و حالات خطرناک یک موازنه دیده شد. بصورت کل نتیجه گیری همۀ آنان این بود که اکنون در موقعیت خوبی قرار داریم و از حالت ناامیدی به حالت امیدواری رسیده ایم.

آقای غنی تاکید داشت؛ دلیلی که همکاری و مشارکت در مورد صلح افزایش یافته، این می باشد که جنگ بسیار پیچیده است و ابعاد مختلف دارد، بناً بعضی از کشورها نمی خواستند در این جنگ شریک شوند. اما برعکس همکاری و شراکت در صلح برای همه جناح ها نتیجه برد ـ برد دارد و در آن هیچ کس بازنده نیست.

رییس جمهور غنی گفت که هفده سال گذشته برای افغان ها سال های دشوار بود، سال های مرگ، خوف و خونریزی بود، اما آغاز این سال ها که مصادف بود به برگزاری لویه جرگه اضطراری، سال های پر از امید و آرزو بود. اما من به چیزی که افتخار می کنم، حوصله مندی این ملت عظیم در مقابل جنگ، خشونت و ویرانی است.

به گفتۀ غنی: در هنگام برگزاری لویه جرگه اضطراری، کشور آمادۀ هرگونه تحول بود، امید و آرزوی زیادی میان مردم وجود داشت، ملت آماده حاکمیت مردم سالاری و حاکمیت قانون و همچنان آماده مشارکت و قربانی بودند. بنابراین پیام من به همکاران و شرکای بین‌المللی این است که شریک شما در افغانستان تغییر یافته است، این شریک جدید تان نسل جدید افغانستان می باشد و باید به شکل جدید، با آنان کار کنید.

غنی همچنان تصریح کرد که درباره مشارکت زنان نیز کارهای اساسی صورت گرفته است، زیرا اکنون زنان افغان از خود نمایندگى کرده میتواند، بنابراین در پروسه صلح سهم آنان اساسی میباشد و در پروسه انکشاف هم سهم شان درخشنده تر خواهد بود.

غنی: پس از ختم آتش بس، موقعیت خوبی داریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد