غنی-پلان-استراتیژیک-امنیتی-ولایت-زابل-باید-آماده-شود

رییس جمهور غنی به مسئولین وزارت های دفاع ملی و امور داخله هدایت داد تا پلان استراتیژیک امنیتی ولایت زابل را آماده سازند و در آن تمام چالش ها و مشکلات این ولایت در عرصه های ساختاری، تشکیلاتی و کمبود تجهیزات و درک از تهدیدات دشمن نیز گنجانیده شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در جریان سفرش به ولایت زابل طی یک جلسۀ امنیتی، وضعیت عمومی امنیتی آن ولایت را مورد بررسی قرار داد.

رییس جمهور غنی در این جلسه گفت که من آمده ام تا وضعیت عمومی به ویژه وضعیت امنیتی این ولایت را مورد بررسی دقیق قرار دهم و تصامیم عاجل اتخاذ نمایم. بنابراین برای من وضعیت امنیتی ولایت را اطمینان بخش گزارش ندهید، آنچه را که واقعیت دارد به گونه دقیق تشریح نمایید.

وی خطاب به مسوولین امنیتی ولایت زابل گفت که شما باید اطلاعات دقیق از کمیت و امکانات دشمن و نوع تهدیدی که متوجه امنیت ولایت زابل است، داشته باشید. در خصوص پوشش امنیتی ولسوالی های شملزی، نوبهار، اتغر، سیوری، ارغنداب، دای چوپان و میزان توجه بیشتر شود و از بدترین شدن وضعیت امنیتی جلوگیری صورت گیرد.

آقای غنی همچنان به مسئولین وزارت دفاع ملی و امور داخله هدایت داد تا پلان استراتیژیک امنیتی ولایت زابل را آماده سازند و در آن تمام چالش ها، وضعیت امنیتی و مشکلات این ولایت در عرصه های ساختاری، تشکیلاتی و کمبود تجهیزات و درک از تهدیدات دشمن که متوجه این ولایت است، بگنجانند و راه حل های آن نیز در نظر گرفته شود.

به همین ترتیب رئیس جمهور به مسئولین امنیتی ولایت زابل هدایت داد که قوماندانی های امنیه ولسوالی ها را مورد ارزیابی قرار داده و آن عده منسوبینی را که سال های متمادی بحیث قوماندانان ولسوالی ها ایفای وظیفه کرده اند، تبدیل و تغییر دهند، زیرا پست های دولتی میراثی نیست و قوماندان ها به سطح ولسوالی ها باید با مردم در تماس باشند و افراد صادق و خدمتگار وطن و مردم در این پست ها گماشته شوند.

رئیس جمهور در خصوص مشکل ترمیم وسایط نیروهای امنیتی و دفاعی مستقر در ولایت زابل، به مسئولین وزارت های دفاع ملی و امور داخله اکیداً هدایت داد، شرکت های را که مسئولیت ترمیم وسایط و وسایل نظامی را دارند، اگر به درستی کار شان را انجام نمی دهند، قراردادهای آنان را فسخ نموده، از کشور خارج نمایند.

غنی: پلان استراتیژیک امنیتی ولایت زابل باید آماده شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد