غنی-کاهش-کمک‌های-امریکا-هیچ-تأثیر-روی-زنده‌گی-مردم-ندارد

رییس جمهور غنی در پیامی خطاب به مردم اعلام کرد که کاهش کمک‌های امریکا هیچ تأثیر روی بخش‌های کلیدی در افغانستان و زنده‌گی مردم بر جای نخواهد گذاشت.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری در یک بیانیه ای گفته است که ما از کمک های بی دریغ ایالات متحده امریکا که تا اکنون به ملت و دولت افغانستان انجام داده است مدیون و متشکریم و دولت ها همیشه برای حالات احتیاطی برنامه میداشته باشند.

در این بیانیه آمده است که ما نیز برای حالات غیر مترقبه از قبل برنامه های مدون و اساسی را طرح کرده بودیم. من بخاطر جبران کمبود کمک های ایالات متحده تمام ابعاد بودجه ریاضتی را مطالعه نموده و به زودترین فرصت به شما اطمینان خواهم داد.

اما برای ما حفظ جان ملت، حفظ قمیت ها، ارایه و عرضه خدمات و فعال نگهداشتن دستگاه دولت و جمهوریت مهم و حیاتی است و در این بخش ها هیچ تاثیر در زنده گی مردم رو نما نخواهد گردید.

چنانچه در اعلامیه ایالات متحده امریکا آمده است آنها هنوز این کمک ها را قطع نکرده بلکه مشروط ساخته اند. تلاش خواهیم ورزید از رای گفتگو و مذاکره قناعت شان را فراهم سازیم.

من و رهبری دولت، در کل مذاکرات خویش را با مایک پمپیو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا مثبت و سازنده تلقی می نمائیم.

از آماده گی دولت ایالات متحده امریکا بخاطر همکاری مالی شان در مهار و مدیریت بحران کرونا در افغانستان استقبال نموده و مراتب امتنان و سپاس خویش را ابراز میداریم.

بحث های ما با وزیر خارجه امریکا در محور صلح و تقویت نیرو های دفاعی و امنیتی افغانستان در فضای مثبت و سازنده صورت گرفت.

این درحالی است که وزیر خارجه آمریکا اعلام نموده که ادامه اختلافات میان محمد اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله بر سر پست ریاست‌جمهوری، باعث شده که کشورش یک میلیارد دلار از کمک‌هایش را به کابل قطع کند.

غنی: کاهش کمک‌های امریکا هیچ تأثیر روی زنده‌گی مردم ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد