فایق-در-مجمع-عمومی-سازمان-ملل-سخنرانی-نمی‌کند

سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل می‌گوید که در هفتادوهفتمین اجلاس مجمع عمومی این سازمان سخنرانی نخواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل شب گذشته ( شنبه، 2 میزان) در توییتی گفته است که افغانستان و میانمار بنابر «توافق و پیشینه سال گذشته» که در مجمع عمومی صحبت نکردند، امسال نیز به همان منوال در مجمع عمومی صحبت نمی‌کنند.

فایق نوشته قرار است که او در جلسه‌ شورای امنیت سازمان ملل که به‌ تاریخ ۲۷ سپتامبر در مورد اوضاع افغانستان دایر می‌شود، اشتراک و سخنرانی کند.

این در حالی است که پس از سقوط جمهوریت غلام‌محمد اسحاق‌زی، نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل از این سمت کناره‌گیری کرد و نصیراحمد فایق سرپرستی نمایند‌گی افغانستان را برعهده گرفت.

 وزارت خارجه امارت اسلامی با انتشار بیانیه‌ای گفته است که اگر کرسی افغانستان در ملل متحد به حکومت سرپرست داده شود، واقعیت‌های عینی و موجود در افغانستان را با منطقه و جهان در میان می‌گذارند و به نگرانی‌ها پاسخ می‌دهند.

با گذشت یک سال از تسلط امارت بر افغانستان تا کنون هیچ کشوری حکومت سرپرست را به رسمیت نشناخته و سازمان ملل متحد نیز نماینده‌ امارت را نپذیرفته است.

فایق در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نمی‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد