فایق-سازمان-ملل-زمینه-گفتمان-ملی-را-در-افغانستان-فراهم-نماید

سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد از این سازمان خواسته نقشی فراتر از هماهنگی کمک‌های بشردوستان در افغانستان ایفا کند.

به گزارش افغان نیوز؛ نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان مللشب گذشته (7 سنبله) در نشست شورای امنیت این سازمان تاکید کرد که سازمان ملل باید زمینه‌های دیالوگ افغانی و نقشه راه سیاسی را تسهیل کند تا بتواند راه رسیدن به کشوری با ثبات و مرفه را هموار کند.

فایق تصریح کرده است که سازمان ملل اعتماد و مشروعیت لازم را دارد تا با تمام طرف‌های ذینفع به صورت فعال تماس گرفته و روی تشکیل راهکاری برای صلح، ثبات و رفاه افغانستان کار کند.

او افزود که سازمان باید یک گفتمان ملی را برای شکست بن‌بست، عبور از وضعیت فعلی و ایجاد فرصتی برای مردم افغانستان بخاطر بحث و توافق روی مسایل اساسی از طریق یک نقشه راه یا چارچوب برای تشکیل یک سیستم فراگیر و جامع، فراهم کند.

فایق تاکید کرد که تنها یک ساختار فراگیر، پاسخگو و کارا مبتنی بر اراده مردم، حاکمیت قانون و عدالت با اشتراک متخصصین، افراد با اعتبار و دارای شهرت خوب از تمام اقشار به شمول زنان می‌تواند افغانستان را از بحران فعلی بشری نجات دهد و باعث ختم زنجیره جنگ در کشور شود.

این در حالی است که نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان به درخواست روسیه به‌گونه سری‌ و دور از دید رسانه‌ها برگزار شد.

فایق: سازمان ملل زمینه گفتمان ملی را در افغانستان فراهم نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد