فایق-مردم-افغانستان-هنوز-از-اعمال-تروریستی-رنج-می‌برد

نماینده افغانستان در سازمان ملل، می‌گوید که این کشور هنوز قربانی تروریسم است و مردم از اعمال تروریستی و تهدیدات ناشی از حضور گروه‌های تروریستی رنج می‌برد.

به گزارش افغان نیوز؛ نصیراحمد فایق، نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد روز یک‌شنبه(30 اسد) در توییتی گفته است: «۲۱ آگست روز بین‌المللی یادبود و گرامی‌داشت از قربانیان تروریسم است».

او گفته است که نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل پنج سال پیش، قطع‌نامه‌ای را با حمایت ۹۵ کشور به‌خاطر شناسایی و نام‌گذاری این روز به مجمع عمومی این سازمان ارایه کرد و قطع‌نامه به اتفاق آراء به تصویب رسید.

فایق افزده است که در اثر تلاش‌های نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل دومین قطع‌نامه برای افزایش و جلب کمک‌های بین‌المللی به قربانیان تروریسم نیز تصویب شد.

نماینده افغانستان در سازمان افزده است: «این تلاش‌ها از جانب افغانستان به‌عنوان کشور قربانی تروریسم به‌خاطر هم‌بسته‌گی بین‌المللی و حمایت از قربانیان تروریسم صورت گرفت».

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز به مناسبت روز بین المللی یادبود از قربانیان تروریسم بر عدالت‌خواهی برای قربانیان تروریسم تاکید کرد.

فایق: مردم افغانستان هنوز از اعمال تروریستی رنج می‌برد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد