فراخوان-طالبان-از-کادرهای-علمی-برای-بازگشت-به-کشور

وزارت تحصیلات عالی طالبان از تمام استادان که پس سقوط حکومت پیشین، افغانستان را ترک کرده‌اند، خواست تا دوباره به کشور برگردند.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز پنج‌شنبه(۲۱، دلو) منتشر شده، آمده است که امارت اسلامی تمام امکانات را برای استادان فراهم می‌کند.

وزارت تحصیلات گفته است که در نبود آبادانی، نظام آموزشی کشور ناقص است؛ بنابراین از تمامی کادرهای علمی که افغانستان را ترک کرده‌اند، برای برگشت به کشور دعوت می‌شود.

وزارت تحصیلات عالی افزوده است: «افغانستان خانۀ مشترک همه اقوام بوده و در خصوص آبادانی آن همۀ‌مان مسئولیم. از تمامی استادان احترامانه خواهش‌مندیم که به هدف آبادانی و پیش‌رفت کشور برگردند.»

وزارت تحصیلات عالی تأکید کرده که برای پرداخت همۀ امتیازات معنوی و اقتصادی استادان دانشگاه‌ها متعهد است.

در اعلامیه هم‌چنان گفته شده که هیأت رهبری وزارت تحصیلات عالی به‌هدف استخدام کادرهای علمی جدید، بست‌ها را به اعلان سپرده ‌است و این وزارت وجیبۀ ایمانی و ملی خود می‌داند که زمینۀ کار و سهولت‌ها را برای کادرهای علمی فراهم ‌کند.

این در حالی‌ست که پس از سقوط حکومت پیشین  و روی‌کارآمدن امارت اسلامی و با بسته‌شدن دروازه‌های دانشگاه‌های دولتی به‌روی دانش‌جویان، شمار بسیاری از استادان دانشگاه‌ها و کادرهای علمی، کشور را ترک کردند.

فراخوان طالبان از کادرهای علمی برای بازگشت به کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد