فرانسه-خواهان-صلح-و-ثبات-در-افغانستان-شد

رییس مجلس سنای فرانسه در دیدار با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت که کشورش به حمایت و همکاری‌های همه جانبه با افغانستان ادامه می‌دهد و خواهان صلح، ثبات و استقرار می باشد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر روز (چهارشنبه ۳۰ عقرب ۱۳۹۷) در حاشیه‌ی سفر به فرانسه برای اشتراک در نشست سازمان همکاری و توسعه اقتصادی با جرارد لارچر، رییس مجلس سنای جمهوری فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

رییس مجلس سنای فرانسه در این نشست، مراتب تسلیت خود و سنای کشورش را به مناسبت حمله دهشت‌افگنانه روز گذشته در کابل ابراز داشت و حمله را به شدت محکوم کرد.

آقای لارچر در ادامه صحبت‌های خود از حمایت و ادامه کمک‌ها و حضور فرانسه در افغانستان گفت و تاکید نمود که کشورش در کنار مردم افغانستان می‌ماند و خواهان صلح، ثبات و استقرار در افغانستان می‌باشد.

رییس اجراییه با تشکر از پذیرایی رییس مجلس سنا از کمک‌های سخاوتمندانه فرانسه برای افغانستان سپاسگزاری و قدردانی کرد.

در این نشست دو طرف در باره برگزاری انتخابات پارلمانی، آمادگی‌ها برای برگزاری ریاست جمهوری، وضعیت امنیتی، مبارزه با دهشت‌افگنی، آمادگی‌ها برای کنفرانس ژنیو در باره افغانستان، مذاکرات صلح و تلاش‌ها برای مذاکره با طالبان، روابط منطقه‌ای افغانستان و زمینه‌های همکاری میان افغانستان و فرانسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فرانسه خواهان صلح و ثبات در افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد