فرد-انتحاری-توسط-حکومت-انتقال-داده-می-شود

شماری از علمای دین، امروز پنج شنبه(۱۱، اسد) با ابراز نگرانی اظهار داشتند که افراد انتحاری از سوی خود حکومت به داخل وزارت انتفال داده می شود، در غیر این صورت وقوع انفجار در داخل یک وزارتخانه نا ممکن به نظر می رسد.

به گزارش افغان نیوز: مولوی معصوم الدین رحمانی یکی از علمای دینی در برنامۀ تحت نام "ناهنجاری های جامعه و مسئولیت علما" که از سوی مجمع ملی جوانان افغانستان در کابل برگزار شده بود، گفت: اگر مردم قانون خدا را رعایت کنند، نیاز به قانون اساسی ندارند. اما حکومت به جای تطبیق قانون، برای مردم مشکلات ایجاد کرده است؛ زیرا با توزیع تذکره، ملت افغانستان را به جان همدیگر شان انداخته، درحالیکه گذاشتن القاب خلاف خواست یک فرد، با اسلام مطابقت ندارد.

وی افزود؛ حکومت افغانستان به حدی به فساد آلوده شده است که خود افراد انتحاری را به داخل وزارت آورده و زمینه وقوع انفجار را فراهم می کند، در غیر آن بدون ارتباط چطور میتواند فرد انتحاری داخل یک وزارت شود.

از سوی هم مولوی سنت الله رحیمی، رییس کمیته علمای مجمع ملی جوانان افغانستان گفت که در حال حاضر هر نوع فساد در کشور به اوج خود رسیده و مقابله با آن از توان مردم و حکومت خارج شده است. چنانچه از زمانی ایجاد وزارت مبارزه با مواد مخدر تا کنون معتادین و کشت مواد مخدر مختلف النوع افزایش یافته است.

وی همچنان افزود که فساد اخلاقی و اداری نیز به یک امر طبیعی مبدل شده است، زیرا هرکسی که در رأس یک اداره قرار می گیرد، تمام چوکی های آن اداره را از اقوام خودش پر نموده و سایر اقوام را به فراموشی می سپارد.

آقای رحیمی تاکید داشت؛ ناهنجاری های فوق الذکر در جامعه سبب می شود که افغانستان از پیشرف باز ماند و به عنوان اولین کشور فاسد در جهان معرفی گردد.

مولوی عبدالحق حبیبی مشهور به شیخ الحدیث در مورد نقش علما در امر مبارزه با فساد گفت که علما همواره در جایگاه شان با فساد مبارزه کرده اند و هر روز از رسانه های اجتماعی نیز صدا بلند می کنند، اما گوش شنوا وجود ندارد و اکثر مردم به حرف های ما توجه نمی کنند.

 

فرد انتحاری توسط حکومت انتقال داده می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد