فرصت-بازگشت-نیروهای-خارجی-به-افغانستان-وجود-ندارد

معین سیاسی وزارت امور خارجه‌ طالبان در مراسم ۴۲مین سال‌یاد تهاجم شوروی بالای افغانستان، اعلام کرد که افغان‌ها نباید دیگر به نیروهای خارجی فرصت بدهند تا دوباره به کشور شان برگردند.

به گزارش افغان نیوز؛ عباس‌ ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه‌ی حکومت طالبان، امروز دوشنبه(6، جدی) در مراسم ۴۲مین سال‌یاد تهاجم شوروی بالای افغانستان که در ولایت لوگر برگزار شده بود، گفت: «جهاد مردم افغانستان و پیروزی در برابر تهاجم شوروی، سبب فروپاشی دیوار برلین در آلمان شد.»

وی افزود که در حال حاضر افغانستان با مشکل اقتصادی و سیاسی رو برو است و تمام مردم باید در حل این چالش‌ها با هم کار کنند. نباید دیگر به نیروهای خارجی فرصت داده شود تا در افغانستان برگردند.

آقای ‌استانکزی گفت: امریکایی‌ها ر سال 2001 با غرور، ظلم و ستم بالای مردم افغانستان حمله کردند، 52 کشور دیگر هم در این جنگ سهم گرفتند، از پیش‌رفته ترین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی استفاده کردند، اما نتیجه‌ی شان را دیدند.

در همین حال، انس حقانی، عضو ارشد امارت اسلامی در این نشست گفت: «کسی که در خود اهلیت نمی‌بیند، حقوق مسلمانان را تلف نکند و جایگاه خود را به دیگران واگذار کند.»

وی افزود که مردم افغانستان در طول تاریخ در میدان نظامی پیروز اما در میدان سیاست همیشه شکست خورده است. بنابراین، باید از گذشته درس آموخت.

آقای حقانی گفت: تمام مردم باید برای تقویت نظام با هم کار کنند تا ظالم باقی نماند. مردم باید بالای رهبران شان اعتماد کنند و در حکومت داری نباید تنگ‌نظری وجود داشته باشد.

  این درحالی است که رهبری امارت اسلامی طالبان به مناسبت چهل دو سالگی تهاجم شوروی به افغانستان از تمام کشورهای منطقه و جهان خواسته که برای ایجاد روابط خوب، گام‌های خوبی به سوی امن و رفاه بردارند.

فرصت بازگشت نیروهای خارجی به افغانستان وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد