فرمان-عبدالله-برای-جلوگیری-از-تطبیق-حکم-رییس-جمهور-غنی

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به وزارت امور خارجه هدایت داده است که از هر گونه اجراآت شتابزده تحت نام اصلاحات در مرکز و نمایندگی های سیاسی آن وزارت در خارج از کشور جدآ اجتناب ورزد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی در یک حکمی در مورد تقرر و تبدیلی های اخیر به وزارت امور خارجه دستور داده است «از هرگونه اجراآت شتاب‌زده تحت نام اصلاحات در مرکز و نماینده‌گی‌های سیاسی آن وزارت در خارج از کشور جدأ اجتباب ورزد.»

وی تصریح نموده است که با توجه به مواد توافق نامه حکومت وحدت ملی و به منظور حفظ پرستیژ و منافع ملی و بین المللی دولت افغانستان، به وزارت امور خارجه هدایت داده می شود که در این مقطع حساس زمانی و در آستانه اعلام نتایج انتخابات، از هر گونه اجراآت شتابزده تحت نام اصلاحات در مرکز و نمایندگی های سیاسی آن وزارت در خارج از کشور جدآ اجتناب ورزد.

در این حکم همچنان آمده است که ریاست دفتر و دارالانشاء شورای وزیران ریاست اجراییه موظف اند از تطبیق این حکم نظارت به عمل آورند.

این درحالی است که آوردن اصلاحات در وزارت امور خارجه افغانستان از چند ماه به دینسو از سوی رئیس‌جمهور غنی مطرح شده بود و چند هفته پیش این وزارت‌خانه اعلام کرد که برنامه اصلاحات کامل شده است و قرار است تطبیق شود.

حذف ده‌ها پست از تشکیلات این وزارت‌خانه از جمله‌ مواردی بود که در راستای این اصطلاحات مطرح شد.

ارگ ریاست جمهوری نیز از تطبیق این اصلاحات به عنوان یکی از وظایف اصلی سرپرست جدید این وزارت یاد کرده است و از بازنگری مقررات، راه‌اندازی آزمون زبان‌های بین‌المللی و اختصاصی برای کارمندان و بازنگری در تشکیلات این وزارت‌خانه از جمله‌ این اصلاحات خواهد بود.

فرمان عبدالله برای جلوگیری از تطبیق حکم رییس جمهور غنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد