فرماندهان-افغان-کمک-های-آمریکا-را-به-جیب-می-زنند

بازرس ویژه آمریکا در بازسازی افغانستان به یک روزنامه غربی گفته که میلیون ها دالر کمک های جامعه جهانی به دلیل فساد در افغانستان مفقود گردیده است.

به گزارش افغان نیوز: نیوز مکس از نقل جان ساپکو بازرس ویژه آمریکا در بازسازی افغانستان گفته که هنوز سربازان خیالی معاش دریافت میکنند.

وی به این رسانه غربی گفته که در جنوری سال جاری میلادی تعداد نیروهای امنیتی افغانستان ۳۲۰ هزار نفر محاسبه شده ولی آمار واقعی برطبق گفته‌های یک مقام افغان ۱۲۰ هزار نفر بوده است.

بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان گفته که میلیون‌ها دالر در افغانستان به واسطه فساد به هدر رفته است و هنوز آمریکا به سربازان خیالی حقوق پرداخت می‌کند.

ساپکو افزود: نیروهای امنیتی افغانستان شامل نیروهای پلیس و ارتش این کشور است که طبق بررسی‌های انجام شده یا وجود خارجی ندارند و یا اینکه با جعل کارت هویت حقوق می‌گیرند.

وی با اشاره به این که فرماندهان افغانستان پول‌ها را به جیب خود می‌زنند، تصریح کرد: میلیون‌ها دالر گم شده و این فقط در مورد حقوق سربازان نبوده و در سایر بخشها نیز این اتفاق رخ داده است.

وی افزود: ما در بخش آموزش نیز براساس تعداد دانش آموزان پول پرداخت می‌کنیم، یعنی اگر تعداد دانش آموزان افزایش یابد یا اینکه تعداد آنها دستکاری شود، ما مجبوریم پول بیشتری پرداخت کنیم.

ساپکو گفته که برای رهایی از این مشکل در جستجوی راه حل دیگری هستیم که در حال اجرا میباشد.

فرماندهان افغان کمک های آمریکا را به جیب می زنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد