فساد-اداری-در-ولایات-باعث-ناکامی-مبارزه-با-مواد-مخدرگردیده-است

معین مالی و اداری مبارزه با مواد مخدر می گوید: فساد در ادارات ولایتی مبارزه با مواد مخدر به قدری است که در مدت ۱۵ گذشته دولت هنوز نتوانسته کشت و قاچاق مواد مخدر را کاهش و یا از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سید فیصل حسینی معین اداری و مالی وزارت مبارزه با مواد مخدر امروز شنبه (7 حوت) در نشست خبری اعلام کرد که بعضی از ولایت ها گزارش ماهانه کاری خود را به این وزارت نفرستاده و این امر باعث افزایش کشت کوکنار در این ولایات گردیده است.

آقای حسینی بیان میدارد که ریاست مبارزه با مواد مخدر این ولایات از چهار ماه به این سو گزارش کارکرد خویش را به اداره مرکزی ارسال نکرده است و مواد مخدر در آن به صورت آزادانه کشت و قاچاق می شود اما ریاست مربوطه هیچ اقدامی نداشته است.

معین اداری و مالی وزارت مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت برنامه توسعه آگاهی دهی برای محو و مبارزه با مواد مخدر در کشور به منظور پر کردن خلاهایی است که از حکومت گذشته تا به حال روی آن کار صورت نگرفته است.

سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر ضمن ناکام خواندن دولت در امر مبارزه  و قاچاق مواد مخدر در کشور یادآور شد که ارگان مربوطه به تنهایی قادر به نابودسازی این پدیده نیست و باید بسیج ملی تشکیل شود تا همه در آگاهی دهی و تخریب مواد مخدر سهیم شوند.

وزیر مبارزه با مواد مخدر افزود، با وجود که مواد مخدر در کشور به عنوان یک آسیب معرفی شده و همه از آن متضرر می شود اما هیچ گاه یک اجماع ملی جهت نابودی آن صورت نگرفته است.

خانم عظیمی با اشاره به کمک های جامعه جهانی در نابودسازی مواد مخدر خاطر نشان ساخت که هزینه های جهانی در افغانستان برای این موضوع انجام شده است اما به دلیل احساس مسوولیت نکردن مردم و کم کاری دولت این معضل هنوز در کشور نگران کننده است.

وی علاوه می کند که معیشت بدیل، نتظیف قانون و آگاهی دهی عامه از وظایف مردم است که برای تخریب مواد مخدر و جلوگیری از کشت و قاچاق کوکنار بیان می شود.

او همچنان اضافه نمود که عدم هماهنگی برای نابودی مواد مخدر باعث رشد ناامنی در ولایات شده است.

سلامت عظیمی در پایان از تمامی رسانه و مردم خواست تا در این امر خیر سهم گرفته و در اطلاع رسانی و آگاهی دهی میان مردم کوشا باشند.

فساد اداری در ولایات باعث ناکامی مبارزه با مواد مخدرگردیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد