فساد-از-ارگ-تا-بانک-و-ولسى-جرگه-بيداد-مي‌کند

رییس‌ پیشین امنیت ملی پس از آن که اجمل احمدی، سرپرست بانک مرکزی برای ارایه‌ی برنامه‌های خود به مجلس نمایندگان فرا خوانده شد، می‌گوید که برای آقای احمدی، از سوی حکومت رای خریداری شده است.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل، رییس‌ پیشین امنیت ملی سه‌شنبه‌شب (۱۱ قوس)، در برگه‌ی فیسبوکش نوشت: «‏متأسفانه امتيازهاى ويژه‌ی نقدى جهت خريد راى بعضى از وكلاى ولسى جرگه، براى كانديدای رييس بانک مركزى در منزل يكى از اعضاى هيات ادارى ولسى جرگه جريان دارد. فساد از ارگ تا بانک و ولسى جرگه بيداد مي‌کند!.»

وی خطاب به حکومت گفته است: «از آن روز بهراسيد كه مشروعيت شما و طالبان نزد مردم در يك سطح قرار گيرد!؟ ‏و نشود كه مردم "كارد به استخوان رسيده" را در اين زمان حساس بر عليه تان بشورانيد!.»

رییس‌ پیشین امنیت ملی در ادامه گفته است که این شورش، دادخواهى سرتاسرى خواهد بود و شما و طالب را در يک پله ترازوى «خيانت به وطن» تول و ترازو خواهند كرد.

این در حالی است که روز گذشته، آقای احمدی برای گرفتن رای به پارلمان فرا خوانده شده بود. پیش از این گزارش‌هایی در مورد اجمل احمدی به نشر رسیده بود که نشان می‌دهد او ده‌ها نفر را با حقوق و امتیازهای ویژه در بانک مرکزی استخدام کرده است.

بر اساس سندها، برای برخی از کارمندان تازه‌ گماشته‌شده، بیش از ۴۵۰ هزار افغانی، زیر نام تفاوت امتیاز استثنایی پرداخت شده است.

از سوی هم، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز چهار شنبه(12، قوس) در صفحه فسبوک  اش نوشته است که برای برگرداندن پول ملت، جایدادهای مخفی قرضداران کابل بانک را جستجو می‌کنند.

فساد از ارگ تا بانک و ولسى جرگه بيداد مي‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد