فساد-بیداد-می‌کند،-وزیر-ترانسپورت-باید-برکنار-شود

اتحادیه‌های ترانسپورتی زمینی از فساد گسترده در گمرکات و اخاذی ترافیک در شاهراه‌ها انتقاد کرده و هشدار می‌دهند که اگر وزیر ترانسپورت برکنار نشود، دست به اعتراض‌های مدنی خواهند زد.

به گزاش افغان نیوز، طلا محمد اتمان‌زی، رئیس شورای انسجام ترانسپورت زمینی، امروز سه‌شنبه( 11، جوزا ) در یک نشست خبری در کابل گفت که نا کارایی وزیر ترانسپورت باعث شده تا ناامنی و اخاذی های مختلف در شاهراه های کشور نسبت به هر زمان دیگر افزایش یابد.

آقای اتمان‌زی همچنان گفت: غیر مسلکی بودن وزیر باعث شده تا فساد در گمرکات و مسیر شاهراه های کشور نیز نسبت به هر زمانی افزایش یابد. بنابراین، باید از وظیفه‌اش برکنار شود.

وی افزود؛ اگر حکومت وزیر ترانسپورت را برکنار نسازد، شورای انسجام ترانسپورت زمینی تمام بنادر و شاهراه ها را مسدود و به اعتراض‌های مدنی خود ادامه خواهند داد.

اتمان‌زی، تصریح کرد: دولت با نصب ترازوهای کنترل وزن و اسکنرها به‌جای این‌که مشکلات سرمایه‌گذاران را کاهش دهد، برعکس چالشی ایجاد کرده است.

به گفته وی، اکنون وضعیت شاهراه های کشور بسیار خراب است و روزانه از هر شرکت ده هزار افغانی به صورت غیر قانونی اخاذی گرفته می‌شود.

وی با انتقاد از وزارت ترانسپورت گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد عواید شرکت های ترانسپورتی از سوی این وزارت حیف و میل می‌گردد.

رئیس شورای انسجام ترانسپورتی زمینی همچنان اظهار داشت که شرکت احمد شاه ابدالی در حمل و نقل مواد مخدر در شاهراه‌ها دست داشته و حکومت باید جلو این نابسامانی‌ها را بگیرد.

در همین حال، داکتر احمد ابدالی‌، رئیس شرکت ترانسپورتی احمدشاه ابدالی، ادعاهای آقای اتمانزی را بی‌اساس دانسته و می‌گوید که تمام فعالیت‌های ما براساس قوانین ترانسپورتی کشور و تحت نظر وزارت ترانسپورت صورت می‌گیرد.

این در حالی است که پیش از این نیز شاهراه‌های کشور به دلیل ناامنی و اخاذی، از سوی شرکت‌های ترانسپورتی نزدیک به سه هفته مسدود بودند که سبب بلند رفتن نرخ مواد خوراکی شده بود.

فساد بیداد می‌کند، وزیر ترانسپورت باید برکنار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد