فساد-مثل-طالبان-دشمن-افغانستان-است

آقای اشرغنی، رییس جمهور افغانستان گفت، فساد مثل گروه طالبان که در مقابل مردم ما می‌جنگند دشمن ماست و به همین خاطر ما برنامه‌های اصلاحاتی را روی‌دست گرفته‌ایم و باید مبارزه کنیم.

به گزارش افغان نیوز: رییس جمهور غنی روز پنج‌شنبه(۱۳ میزان) در دومین روز جلسۀ سام با حضور نماینده‌گان جامعۀ جهانی در کابل گفت که طالبان و حامیان‌شان فکر می‌کردند یک‌بار دیگر پناه‌گاه‌های امن‌شان را در افغانستان ایجاد می‌کنند اما نتوانستند حتا یک ولایت را هم بگیرند.

او گفت طالبان حمله‌هایی را که بالای مردم و دولت ما انجام دادند مخالف همه معاهدات بین‌المللی و حقوق بشر است اما نیروهای امنیتی در برابرشان مقاومت کردند. وی افزود، فساد مثل گروه طالبان که در مقابل مردم ما می‌جنگند دشمن ماست و به همین خاطر ما برنامه‌های اصلاحاتی را روی‌دست گرفته‌ایم.

رییس جمهور افغانستان این را هم گفت که مطمین هستم تروریزم و خشونت شکست خواهد خورد که در کوتاه‌مدت ممکن نخواهد بود اما حتما صورت می‌گیرد.

محمد اشرف غنی از طالبان هم خواست تا به روند صلح بپیوندند و گفت که ما تعهد سیاسی داریم تا در گفت‌گوهای بین‌الافغانی این روند را پی‌گیری کنیم.

رییس جمهور غنی اظهار داشت که بسیار ناراحت‌کننده‌است گروه طالبان و حامیان‌شان پیش‌نهاد حکومت افغانستان را از طریق گفت‌گوهای سیاسی رد کردند اما ما از وطن‌مان دفاع می‌کنیم.

رییس جمهور غنی هم‌چنان به مبارزه با فساد، اصلاحات در نهادهای دولتی و شفافیت و تخصص در قراردادها تاکید کرد.

غنی به تعهد حکومت به برخورد در چارچوب یک دپلماسی ساختاری با پاکستان تاکید کرده گفت که ما باید صلح را بیاوریم و یک‌بار دیگر از پاکستان تقاضا کرد که با افغانستان در مذاکرات دولت با دولت اشتراک کند تا صلح در منطقه تامین گردد.

وی به شفافیت در انتخابات نیز تاکید کرد و گفت که انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۹ باید عادلانه باشد و صدای مردم در آن شنیده شود و هم‌چنان دموکراسی باید نهادینه گردد.

رییس جمهور افغانستان بیان داشت که اصلاحات از همه مهم‌تر است ولی باید به طرف حاکمیت قانون هم برویم.

فساد مثل طالبان دشمن افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد