فساد-یکی-از-بزرگترین-چالش-ها-در-برابر-صلح-پایداردر-افغانستان-است

نماینده خاص سازمان ملل در امور افغانستان درکنفرانس مبارزه با فساد درکابل بیان داشت فساد یکی از بزرگترین چالش ها در برابر صلح پایدار و انکشاف در افغانستان می باشد.

به گزارش افغان نیوز: تدامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان در کنفرانس مبارزه با فساد که از سوی دولت و اتحادیه اروپا برگزار شده بود گفت که با وجود چالش های موجود، افغانستان در مبارزه با فساد در حال پیشرفت است.

وی در این کنفرانس افزود: "فساد یکی از بزرگترین چالش ها در برابر صلح پایدار و انکشاف در افغانستان می باشد."

در این کنفرانس رئیس جمهور اشرف غنی، رئیس اتحادیه اروپا و دیگر مقامات افغان و بین المللی نیز برای بحث در مورد فعالیت های انجام شده و چالش های باقیمانده در برابر مبارزه با فساد در کشور، بحث و گفتگو کردند.

همچنان در این کنفرانس محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری عمده ترین عامل فساد اداری را ناامنی و جنگ، مافیای مواد مخدر، اقتصاد جرمی، فقر، فرهنگ قوم گرایی و حزب گرایی، عدم احساس مصوونیت شغلی کارمندان، پایین بودن سطح معاشات و امتیازات کارمندان، فقدان سیستم مجازات و مکافات و کاستی در قوانین و نظام اداری و سیستم نظارتی در کشور بیان کرد.

وی علاوه کرد که این عاملان فساد پدیده های تازه نیستند بلکه از گذشته برای ما به میراث مانده است.

به گفته آقای دانش حکومت وحدت ملی عملکرد خوبی در عرصه مبارزه با فساد داشته است و آمار گیری شماری از نهاد ها نشان میدهد که حکومت در این عرصه پیشرفت خوبی داشته است.

این در حالی است که فساد اداری یکی از عمده ترین مشکل سر راه حکومت وحدت ملی است و در چندین مورد مقام های حکومتی فساد را خطرناکتر از تروریزم برای نظام خوانده اند.

اما حکومت وحدت ملی به جهانیان تعهد کرده است که در بدل کمک های جامعه جهانی علیه فساد مبارزه جدی انجام خواهد داد.

 

فساد یکی از بزرگترین چالش ها در برابر صلح پایداردر افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد