فشار-ارگ-بر-تصميم-هوشمندانۀ-كميسيون-شكايات-انتخاباتی

ائتلاف بزرگ نامزدان ولسي جرگه اعلام نموده که بازنگري تصميم ابطال آراء كابل با ميانجيگري ارگ رياست جمهوري يك فشار سياسي بر تصميم هوشمندانه كميسيون سمع شكايات می باشد.

به گزارش افغان نیوز: ائتلاف بزرگ نامزدان ولسي جرگه سال ١٣٩٧ امروز دو شنبه(19، قوس) موقف خويش را پيرامون اعلاميه ابطال آراء حوزه كابل توسط كميسيون سمع شكايات انتخاباتي و متعاقبا در پيوند به تجديد نظر اعلاميه متذكره ذيلا اعلام نمود.

ائتلاف بزرگ نامزدان ولسي جرگه شجاعت، صراحت و جسارت كميسيون سمع شكايات انتخاباتي را در پيوند به حفاظت از حقوق مردم و نامزدان و تنفيذ قانون تقدير نموده و اين اقدام را در راستاي تحقق عدالت انتخاباتي در مراحل بعدي مهم تلقي مي كند.

از ديدگاه ايتلاف بازنگري تصميم ابطال آراء كابل با ميانجيگري ارگ رياست جمهوري يك فشار سياسي بر تصميم هوشمندانه كميسيون سمع شكايات بوده و نقش نامزدان و مردم افغانستان در اين پروسه قطعا در نظر گرفته نشده است.

این ائتلاف تصریح نمود که نامزدان و رأي دهندگان كه بيشترين قرباني انتخابات ولسي جرگه را پرداخته اند طرف اصلي اين مبحث هستند و ميبايست كميسيون هاي انتخاباتي و ارگ رياست جمهوري ديدگاهاي آنها را پيرامون هر تصميم و فيصله ارج گزاري نموده و يك روند ملي را اختصاصي و سياسي نسازند تا نتيجه براي تمام جناحهاي ذي الدخل و ملت افغانستان قابل پذيريش باشد و زحمات و هزينه هاي بزرگ ملي و خون بهاي شهداء و مجروحين ايام انتخابات به هدر نرود.

این درحالی است که یک روز پس از آن‌که کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی اعلام کرد که تمامی آرای انتخابات مجلس نماینده‌گان ولایت کابل از نظر آنان باطل استند، ارگ ریاست جمهوری اعلام نمود که این تصمیم بازنگری می شود.

فشار ارگ بر تصميم هوشمندانۀ كميسيون شكايات انتخاباتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد