فطرت-در-تعامل-با-تمام-کشورها-باز-است

به دنبال اظهارات وزارت خارجه امریکا سخنگوی ا.ا می‌گوید که حکومت کابل حاضر است که با تمام کشورهای جهان تعامل داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی در پیوند به اظهارات اخیر معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا مبنی بر تعامل ایالات متحده با امارت اسلامی می‌گوید، حکومت افغانستان با تمام کشورها به‌شمول امریکا خواستار تعامل مثبت است.

این اظهارت مقام ا.ا اسلامی زمانی صورت می‌گیرد که ودانت پاپتل، معاون سخنگوی‌ وزارت خارجه ایالات متحده تعامل با ا.ا را برای حفظ منافع ملی این کشور و حمایت از شهروندان افغانستان ضروری خواند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا، در یک نشست خبری گفته است که زمانی‌که منافع ملی ایالات متحده در میان باشد واشینگتن از تعامل با حکومت کابل دریغ نخواهد کرد.

به گفته‌ی پاپتل، تعامل با ا.ا این فرصت را فراهم خواهد کرد تا به‌‌صورت مستقیم در مورد آزادی شهروندان امریکایی که در زندان‌های ا.ا نگهداری می‌شوند گفتگو کند.

او گفته است که تعامل با ا.ا زمینه را برای مبارزه با تروریزم در افغانستان فراهم خواهد ساخت و موضوعات حقوق بشری نیز در دستور کار واشینگتن قرار دارد.
به باور پاپتل، تعامل با با حکومت فعلی کابل نه تنها برای حفظ منافع ملی امریکا بلکه برای حمایت از شهروندان افغانستان نیز ضروری است.

فطرت: در تعامل با تمام کشورها باز است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد