فعالان-مدنی-صلح-با-دشمنان-طالبان-امکان-ندارد

شماری از فعالان مدنی با ابراز نگرانی به رسانه ها گفتند؛ با مخالفان می توان صلح کرد اما با طالبان که دشمنان مردم افغانستان می باشند، صلح امکان ندارد.

به گزارش افغان نیوز: نعیم ایوب زاده یکی از فعالان مدنی امروز یک شنبه(15، ثور) طی یک کنفرانس خبری تصریح نمود که برگزاری جرگه مشورتی صلح، نشست های سران سیاسی و تلاش های بی نتیجه برای آوردن صلح دایمی در کشور به معنای ضایع کردن وقت و از دست دادن فرصت ها برای مسایل مهمتر می باشد.

آقای ایوب زاده تاکید داشت که حکومت فعلی افغانستان موضوع صلح را در اوج مسایل داغ انتخاباتی به میان آورد تا بتواند اهداف شخصی خویش را برای بقای این حکومت و نیز سرپوش گذاشتن به چالش های انتخاباتی، دنبال کند.

این فعال مدنی خاطر نشان ساخت که برگزاری برنامه های گسترده  مشورتی صلح و اشتراک رئیس جمهور غنی به این گونه مجالس، سواستفاده از منافع حکومتی برای کمپاین انتخاباتی به شمار می رود که خیانت بزرگ به ملت و خفه کردن صدای رسانه ها در افشای این خیانت ها می باشد.

وی علاوه نمود که جرگه مشورتی صلح بهانه ای برای برنامه های هدفمند غنی بود تا افکار مردم را سمت و سوی به طرف صلح ناممکن دهد. در حالی که خودش نیز باورمند بر این است که صلح هرگز آمدنی نیست.

ایوب زاده افزود؛ صلحی که رئیس جمهور از آن به نیکی یاد می کند و به مردم وعده ختم جنگ می دهد، در واقع نگرانی و خطرات بزرگتری را برای فعالان مدنی به میان آورده است که روز به روز با افزایش این وضعیت و سواستفاده از صلاحیت های کاری، مردم را فریب می دهد.

این درحالی است که شمار زیادی از چهره های سیاسی کشور نیز در این جرگه اشتراک نداشتند و از وارد شدن میلیون‌ها دالر خساره بر اقتصاد کشور انتقاد کرده و افزوده اند که جرگه فرمایشی هیچ گونه دستاورد جدیدی برای افغانستان نداشته است.

فعالان مدنی: صلح با دشمنان "طالبان" امکان ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد