فعالان-مدنی-لوی-جرگه-مشورتی-صلح-باید-منحل-شود

شماری از فعالان نهادهای مدنی و سیاسی کشور مخالفت شان را از برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح اعلام نموده و خواستار لغو این جرگه شدند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از فعالان و احزاب سیاسی، امروز شنبه( 7 ، ثور) طی کنفرانس خبری لوی جرگه مشورتی صلح را که قرار است روز دو شنبه هفته جاری برگزار شود، تحریم نمودند و اعلام کردند که از اشتراک در این جرگه خوداری می کنند.

سید حامد جاوید یک تن از فعالان مدنی، لوی جرگه مشورتی صلح را جرگه فرمایشی مبتنی بر منافع شخصی حکومت اشرف غنی تعبیر کرد و گفت که در این جرگه شرکت نخواهد کرد.

آقای جاوید تاکید داشت؛ در این جرگه از نمایندگان واقعی و دلسوز مردم دعوت صورت نگرفته بلکه تمامی طرفداران و مقامات حکومت فعلی در آن حضور دارند تا روی برنامه های حکومت بعدی میان شان تصمیم بگیرند.

این فعال مدنی که خود را نماینده صدای مردم می داند اظهار داشت؛ همگام با نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این جرگه را تحریم و نامشروع اعلام می کنند.

از سوی هم، فرشاد فرملی یکی دیگر از فعالان مدنی در پیوند به این جرگه خاطر نشان ساخت؛ زنان و نمایندگانی که همیشه در راستای دادخواهی ها و عدالت اجتماعی برای مردم نقش داشته اند در این جرگه حضور ندارند.

فرملی افزود که جرگه مشورتی صلح به هیچ عنوان قابل قبول مردم نبوده و نیست، زیرا از پول مردم برای منافع شخصی عده ای سواستفاده گر مصرف می شود.

این فعال مدنی و سیاسی کشور اعلاوه کرد؛ صلحی که در آن از نام و پول مردم به نفع خودشان استفاده شود، صلح پایدار نیست و مخالفان دولت به جنگ افغانستان خاتمه نخواهند داد.

قرار است لوی جرگه مشورتی صلح در حالی به روز دوشنبه مصادف با 9 ثور برگزار شود که روز به روز بر آمار مخالفان و تحریم کننده گان این جرگه افزوده میشود.

این درحالی است که ضمن تیم عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، گروه‌های انتخاباتی "صلح و اعتدال" به رهبری محمد حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان، و "امنیت و عدالت" به رهبری رحمت‌الله نبیل، از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان نیز لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان را تحریم کردند.

فعالان مدنی: لوی جرگه مشورتی صلح باید منحل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد