فعالیت-رسانه‌ها-در-چارچوب-ارزش‌های-اسلامی-آزاد-است

وزارت خارجه امارت اسلامی از فعالیت آزاد رسانه‌ها در چارچوب منافع ملی و ارزش‌های اسلامی در کشور اطمیان داد.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت شب گذشته (چهارشنبه، 11 عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که امارت اسلامی باورمند به اهمیت حقیقت‌یابی و بازتاب آن است.

در اعلامیه آمده است: «بدین منظور، ضمن تجویز فعالیت رسانه‌ها و کارمندان آن، فضای مناسب کاری را برای دسترسی به‌ معلومات لازم و همه مناطق کشور فراهم نموده است».

در اعلامیه این وزارت آمده است که  14 شبکه خبری خارجی در کشور حضور دایمی دارند و از ‌آغاز سال 1401 بدین‌سو، برای 700 خبرنگار از 196 شبکه خبری کشورهای آسیایی، اروپایی، امریکایی و آسترالیایی تسهیلات رفت‌و‌آمد و تهیه گزارش فراهم‌ شده است.

وزارت خارجه تاکید کرده امارت اسلامی در‌ مطابقت با ارزش‌های اسلامی و منافع ملی از فعالیت آزادانه و مصونیت تمامی رسانه‌ها اطمینان می‌دهد.

به تازگی دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) گفته است که این نهاد از اگست سال 2021 به این طر نقض حقوق بشری بیش از 200 خبرنگار را در افغانستان ثبت کرده است.

یوناما گفته است که نقض حقوق بشری خبرنگاران شامل بازداشت‌های خودسرانه، بدرفتاری، تهدید و ارعاب می‌شود. این نهاد فعالیت رسانه‌های افغانستان را در خطر دانسته است.

این در حالی است که مرکز خبرنگاران افغانستان می‌گوید: طی دودهه‌ گذشته دست‌کم ۱۲۷ خبرنگار و کارمند رسانه‌ در کشور به قتل رسیده‌اند.

این مرکز روز گذشته (چهارشنبه، 11 عقرب) به مناسبت روز «پایان معافیت از مجازات جرایم علیه خبرنگاران» با نشر اعلامیه‌ای گفته است در جریان سال گذشته‌ میلادی (۲۰۲۱)، دست‌کم هشت خبرنگار و کارمند رسانه‌ای که پنج تن آنان زنان بود‌ه‌اند بر اثر حمله‌های هدفمند مسلحانه، انتحاری و بمب‌گذاری جان باخته‌اند.

آژانس افغان نیوز؛ رحمت الله سخاورز

فعالیت رسانه‌ها در چارچوب ارزش‌های اسلامی آزاد است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد