فعالیت-نیروهای-امنیتی-قناعت-بخش،-اما-عملکرد-حکومت-ضعیف-است

یک نهاد تحقیقی، بررسی را در شش زون کشور انجام داده که یافته های آن ناراض بودن مردم از حکومت و قناعت بخش بودن فعالیت نیروهای امنیتی را نشان میدهد.

به گزارش افغان خبر: خانه آزادی افغانستان نظرسنجیی را درشش زون کشور انجام داده، کابل، بلخ، هرات، قندهار، جلال آباد و بامیان  که در این نظر سنجی  از 3011 تن که 59 درصد آنان مردان و 40 درصد دیگر ان زنان شرکت داشته اند.

به اساس این نظرسنجی مردم از عملکرد نیروهای امنیتی مقابله با گروه‌های طالبان و داعش راضی اند اما در عملکرد حکومت وحدت ملی رضایت ندارند.

به گزارش آژانس افغان خبر؛ خانه آزادی امروز ( شنبه 18 جدی) نتایج یک نظر سنجی جدید را ارایه کرد که براساس آن 77 درصد مردم از عملکرد نیروهای امنیتی در برابر حملات گروه طالبان رضایت دارند.

این نهاد، نظرسنجی را درشش زون کابل، بلخ، هرات، قندهار، جلال آباد و بامیان انجام یافته است که در این نظر سنجی 3011  تن اشتراک کردند که از میان این تعداد شهروند 59 درصد ان مردان و متباقی زنان بوده اند.

این نظر سنجی در ابعاد سیاست خارجی حکومت ، جنگ و صلح، توسعه زیربنایی اقتصادی و همچنان عملکرد حکومت فعلی با حکومت قبلی مورد مقایسه قرار گرفته است.

به اساس این نظر سنجی 77 درصد مردم از عملکرد نیروهای امنیتی در مقابله با دشمنان مردم افغانستان رضایت دارند.

سید روح‌الله رضوانی محقق ارشد خانه آزادی گفت؛ 45 در صد اشتراک کنندگان گفته اند که امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار موثریت نداشته اما 43 درصد دیگر آن را مؤثر عنوان کرده اند.

آقای رضوانی گفت؛ در این نظر سنجی میزان موفقیت حکومت فعلی افغانستان را برای تامین منافع کشور در تعامل با کشور‌های خارجی از نظر مردم پرسیده شده است که حدود 63 در صد اشتراک‌کنندگان، تأمین منافع افغانستان را در تعامل با پاکستان منفی و 25 درصد مثبت خوانده اند.

83 درصد مردم گفته اند که میزان موفقیت حکومت افغانستان در تامین منافع این کشور در تعامل با هندوستان ، مؤثر بوده و تنها حدود 13 درصد به این باور بوده اند که این تعامل کم ‌اثر یا بی‌اثر می‌باشد.

همین طور حدود 41 در صد از پاسخ ‌دهندگان میزان موفقیت حکومت فعلی را در تعامل با ایران مثبت، بیش از 18 درصد منفی خوانده و ۶۶ درصد روابط با چین و 41 درصد روابط حکوت با روسیه را مثبت ارزیابی کرده اند.

61 درصد اشتراک کنندگان این نظر سنجی در رابطه به تعامل حکومت افغانستان برای تامین منافع‌اش با امریکا، حدود 60 درصد با کشورهای اسلامی و 55 در صد با کشورهای اروپایی مثبت ارزیابی کرده است

این نظرسنجی نشان میدهد که 86 درصد پاسخ دهندگان عملکرد حکومت در بخش توسعه زیربنای اقتصادی 81 درصد امضای تفاهم نامه های ترانزیتی و جذب سرمایه گذاری 77 درصد نیز بهره برداری بند سلما را مثبت ارزیابی کرده است.

فعالیت نیروهای امنیتی قناعت بخش، اما عملکرد حکومت ضعیف است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد