فعالیت-های-اداره-انکشافی-ملل-متحد-در-افغانستان-شفاف-می-شود

اداره انکشافی ملل متحد در افغانستان که در این اواخر به دلیل نبود شفافیت در فعالیت هایش، روابط سردی با حکومت وحدت ملی داشت، تعهد سپرد که در فعالیت هایش شفافیت ایجاد میکند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور روز گذشته با تیکی نیورک گیتو رئیس عمومی موقت ادارۀ انکشافی ملل متحد و دستیار سرمنشی سازمان ملل متحد دیدار کرد.

اداره انکشافی ملل متحد یکی از بزرگترین نهادهای کمک کننده در افغانستان است و کمک های پروژه نظم و قانون(LOTFA) میکانیزم تمویل بین المللی را برای پولیس فراهم می کند.

اخیراً روابط میان حکومت وحدت ملی و اداره انکشافی ملل متحد پس از ادعا های مبنی بر مدیریت نادرست یو ان دی پی در زمینه بودجه، به سردی گراییده بود.

در این دیدار رئیس جمهور گفت که از تلاش های اداره انکشافی ملل متحد در عرصه تقویت شفافیت و حساب دهی در فعالیت های این اداره و ایجاد روابط مثبت و موثر با سایر نهادها ابراز امتنان می کنم.

رئیس جمهور گفت که در خصوص آنچه که ادارۀ انکشافی ملل متحد انجام می دهد، به اهداف واضح و شفافیت بیشتر نیاز است.

اداره انکشافی ملل متحد در یک بیانیه مطبوعاتی، اشتباهات خویش را پذیرفت و تاکید کرد که در برابر شماری از افراد اقدام شده و تعزیرات بالای یکی از کمپنی های متخلف بین المللی وضع شده است.

هر چند شرایط برای پیگیری سایر ادعا ها وجود نداشت و اداره انکشافی ملل متحد گفت که آنها می پذیرند که ممکن است نتایج  فعالیت های آنان برای دولت افغانستان قناعت بخش نباشد.

آنان حمایت شانرا از هرگونه تحقیقات که دولت افغانستان در این راستا پیشنهاد نماید، ابراز کردند.

رئیس جمهور غنی گفت که اداره انکشافی ملل متحد برای فعالیت های خویش میکانیزم خوبی را که بنیاد مهم برای مدیریت فعالیت های نهادهای امنیتی افغانستان باشد، ایجاد نکرده است.

فعالیت های اداره انکشافی ملل متحد در افغانستان شفاف می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد