معترضان-کابل-شماری-از-خیمه-ها-را-از-سطح-شهر-برچیدند

معترضان کابل پس از یازده روز شماری از خیمه های تحصن شان را به هدف کاهش مشکلات ترافیکی از سطح شهر جمع آوری کردند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از معترضان که روز یازدهم  ازاعتراضات شان است امروز سه شنبه ( 23- جوزا)، طی مصاحبه با خبرنگار افغان نیوز گفتند؛ جمع آوری خیمه های تحصن از سطح شهر، ترس از هشدار و اعلامیه های مکرر حکومت نبوده بلکه بخاطر ماه مبارک رمضان و رسیدن عید فطر که مانع رفت و آمد شهروندان نشود دست به این اقدام زده اند.

از سوی هم معترضان ابراز میدارند، اگر حکومت وحدت ملی به  خواست های معترضان پاسخ منطقی ندهند این حرکت شان ادامه داشته و خیمه های تحصن شان را در مقابل دروازه های ارگ و سفارت ایالات متحده امریکا مجددا برپا خواهند کرد.

برنا صالحی یکتن از معترضان گفت؛ شماری از شخصیت های سیاسی و نهادهای بین المللی حمایت کننده جنبش رستاخیز بوده و تا حکومت بصورت مستقیم با نمایندهای این جنبش مذاکره نکند معترضان به حرکت مدنی خود ادامه میدهند.

صالحی افزود، حکومت باید کانتینرهای بزرگ را از جاده های اصلی و فرعی بردارد تا مانع رفت و آمد شهروندان نشود.

وی خاطرنشان ساخت، پارلمان بحیث نماینده مردم، طرح 12 ماده‌ ی را برای نمایندگان جنبش رستاخیز پیشنهاد کرده است که از 12 ماده این مصوبه، تنها یک ماده این طرح پارلمان مورد تایید معترضان بوده است.

نورالله حکیمی میگوید، حکومت باید به خانواده های شهیدان رویداد خونین اخیر کابل غنامت بی پردازند.

این درحالی است که معترضان پیشنهاد نمایندگان مجلس را رد کرده و از رهبران حکومت وحدت ملی خواهان مذاکره مستقیم و حضوری شده است.

معترضان علاوه میکنند که یازده روز از اعتراضات مردم میگذرد، اما؛ حکومت تا بحال به یکی از خواست های جنبش رستاخیزبرای تغیر، هیچ گونه پاسخ منطقی و قانع کننده نداده است.

معترضان کابل شماری از خیمه ها را از سطح شهر برچیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد