فعالیت-پرسش-برانگیز-خیزش-مردمی-در-ولایت-غزنی

شماری از مقامات محلی قوم پشتون مدعی اند که لشکر فاطمیون به نام خیزش های مردمی در مناطق هزاره نشین ولایت غزنی فعالیت دارند.

به گزارش افغان نیوز: امان الله کامران عضو شورای ولایتی غزنی در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفت که تعداد افراد وابسته به لشکر فاطمیون در ولایت غزنی از 250 تا 400 تن می رسد که در ولسوالی های مالستان، دایه و جاغوری فعالیت می کنند.

آقای کامران می افزاید که لشکر فاطمیون در ولایت غزنی هیچ گونه مداخله ای در جنگ با طالبان ندارند و تنها با حمل سلاح می خواهند ترس برای مردم پشتون به وجود می آورند.

این عضو شورای ولایتی غزنی تاکید داشت که مردم از وجود این گروه احساس خطر دارند و امکان اقدام آنان علیه قوم پشتون حتمی است که ممکن است جنگ مذهبی را نیز راه اندازی نمایند.

امان الله کامران اظهار داشت که لشکر فاطمیون با حمایت کشور ایران از میان مردم هزاره در غزنی ایجاد شده است که رهبری این گروه را حکیم شجاعی در این ولایت بر عهده دارد.

این نماینده مردم در شورای ولایتی غزنی علاوه نمود که لشکر فاطمیون مانند گروه طالبان به ضرر کشور افغانستان است، زیرا موجودیت این گروه به عنوان یک زنگ خطر برای حکومت نیز پنداشته می شود.

از طرفی هم، عصمت الله جامرادوال عضو دیگر شورای ولایتی غزنی خاطر نشان نمود که لشکر فاطمیون در ولسوالی های قره باغ و جاغوری فعالیت های پنهانی دارند اما هنوز بصورت آشکارا به نام لشکر فاطمیون علم برنداشته اند.

آقای جامرادوال اضافه کرد که بیشترین نفوذ لشکر فاطمیون در منطقه دایه این ولایت می باشد اما کوشش ها برای رشد و توسعه آن در سایر نقاط این ولایت نیز ادامه دارد. وی تصریح نمود که هنوز مشخص نیست که لشکر فاطمیون مستقیم با کدام گروه ها می جنگد.

این نماینده مردم غزنی در شورای ولایتی علاوه می کند که لشکر فاطمیون زیر نام خیزش مردمی علیه طالبان در غزنی جنگیدند اما این نبرد در مرکز نبود بلکه در مناطق خاص این ولایت صورت گرفت.

از سوی هم، خالقداد اکبری عضو شورای ولایتی با رد این اظهارات افزود که فعالیت لشکر فاطمیون در ولایت غزنی واقعیت ندارد، اما امروز هر قومی بخاطر دفاع از حریم شان، سلاح دارند.

آقای اکبری می گوید؛ حکیم شجاعی یکی از قوماندانانی است که رهبری خیزش های مردمی را به عهده دارد که برای دفاع از مردم در هنگام حملات هراس افگنان ایجاد شده است.

این عصو شورای ولایتی غزنی اظهار داشت؛ این گروه که زیر نام خیزش مردمی و به منظور حمایت از مردم تشکیل شده است، هیچ وقت از سوی کشورهای خارجی همچون ایران حمایت نمی شود.

اکبری نسبت دادن خیزش مردمی را به لشکر فاطمیون دامن زدن به مسایل مذهبی، قومی و زبانی عنوان نمود و گفت که این گونه مباحث توسط افراد متعصب سر زبان ها انداخته می شود.

خالقداد اکبری گفت که این خیزش مردمی به دلیل دفاع از مردم و با حمایت امنیت ملی در جاغوری و مالستان شکل گرفته است که حدود 300 تن در جاغوری و 250 تن درمالستان رسما معاش دریافت می کنند و دراین ریاست ثبت می باشند.

این نماینده مردم غزنی در شورای ولایتی تاکید می کند؛ کسانی که به دلیل اشتراک مذهبی قوم هزاره با ایران چنین اتهامی را وارد می کنند، باید جواب بدهند و اگر سندی در احتیار دارند ما حاصر به ارایه پاسخ در این مورد هستیم.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

فعالیت پرسش برانگیز خیزش مردمی در ولایت غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد