فلسفه-وجودی-طالبان-پوچ-و-بی‌مفهوم-است

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که فلسفه وجودی طالبان پوچ و بی‌مفهوم بوده و هر تسلیت‌نامه در واقع یک لعنت‌نامه و لکه ننگ در تاریخ این گروه است.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز چهار‌شنبه(26، قوس) به سلسله نشست های"شش‌نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است؛ جنابت طالب به حدی شنیع و وحشیانه است که گاهی جراات پذیرش مسوولیت را هم ندارند.

صالح می‌افزاید که هر تسلیت‌نامه در عین حال یک لعنت‌نامه و لکه ننگین در تاریخ طالبان است. بنابراین، از تمام هم‌وطنان ما می‌خواهیم که با نیرو های دولتی در امر جلوگیری از جنایت و وحشت طالبان که هدفی جز تضعیف مردم افغانستان ندارند، همکاری نمایند.

وی خطاب به مردم می‌گوید: هر قدر که داخل فلسفه وجودی طالبان را مطالعه کنید به همان اندازه این گروه پوچ و بی مفهوم جلوه می نماید. زیرا آنان جز خشونت، وحشت و جهل به چیزی بلدیت و اعتقاد ندارند.

معاون اول ریاست جمهوری در پیوند به  این پرسش که چرا هنوز هسته ‌ای ترور فعال اند، گفت: دشمن هسته‌ها را کوچک ساخته و در عین حال کمتر اتفاق می‌افتد که یک گروپ با گروپ دیگر در تماس باشد یا شناخت داشته باشد. به همین خاطر است که هر دستگیری، تنها فعالیت یک حلقه را فلج می کند. این نوع تشکیلات را تشکیلات طبقه بندی شده و شبکه های پارچه‌ای یاد می‌نمایند.

آقای صالح همچنان افزوده است: اسامی نورحضرت که در ده ها گذاشتن ماین مقطناطیسی دست داشت، توسط امنیت ملی گرفتار شده و امید که اعترافات این ابلیس را نشر نمایند.

این درحالی است که طالبان با پیشنهاد رئیس جمهور غنی مبنی بر برگزاری دور دوم مذاکرات صلح در داخل کشور مخالفت نشان داده و گفته اند که مخربین روند صلح، منافع فردی شان را در خطر می‌بینند.

در  همین حال، نهاد‌های جامعه مدنی از مبهم بودن نتایج ملموس مذاکرات بین‌الافغانی در قطر انتقاد کرده، می‌گویند که جامعه جهانی باید از دست‌آوردهای ۱۸ ساله مردم حمایت کند؛ زیرا هیات‌های گفتگو کننده هنوز روی تامین آتش‌بس به توافق نرسیده اند و ممکن با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، وضعیت بحرانی‌تر شود.

فلسفه وجودی طالبان پوچ و بی‌مفهوم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد