فهرست-نهایی-نامزدان-کمیشنری-کمیسیون-های-انتخابات-روی-میز-رئیس-جمهورقرار-گرفت

اعضای کمیته گزینش بعد از بررسی اسناد نامزدان کمیشنری کمیسیون های انتخاباتی، فهرست نهایی نامزدان برگزیده را به رئیس جمهور ارائه کرد.

به گزارش افغان خبر: عضای کمیتۀ گزینش، عصر روز چهار شنبه (19عقرب) در دیدار با محمداشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان، فهرست نهایی نامزدان کمیسیون‌های انتخاباتی را به رئیس‌جمهور سپردند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، برعلاوه اعضای کمیتۀ گزینش، محمدسرور دانش معاون دوم رئیس‌جمهور، داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، فرید حمیدی دادستان کل و تادامیچی یاماموتو نمایندۀ خاص سر منشی سازمان‌ملل متحد برای افغانستان نیز حضور داشتند، رئیس‌جمهور از اعضای کمیتۀ گزینش که با دقت و شفافیت کامل روند نهایی‌سازی لیست نامزدان کمیسیون‌های انتخاباتی را به‌پیش برده‌اند، قدردانی کرد.

رئیس‌جمهورغنی تأکید ورزید که اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی از میان نامزدان در فهرست نهایی، با دقت و شفافیت کامل انتخاب خواهند شد.

او، نهایی‌شدن فهرست نامزدان کمیسیون‌های انتخاباتی را یک قدم مهم برای رسیدن به مرحلۀ برگزاری انتخابات دانسته، یکبار دیگر از تلاش‌های صادقانۀ اعضای کمیتۀ گزینش در این زمینه قدردانی کرد.

قرار است رئیس جمهورغنی از میان 21 تن که برای کمیشنری در کمیسیون مستقل انتخابات برگزیده شده اند هفت تن را انتخاب نماید و از میان 15تن که از سوی کمیته گزینش انتخاب شده، 5تن را به عنوان کمیشنران کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی تعیین نماید.

فهرست نهایی نامزدان کمیشنری کمیسیون های انتخابات روی میز رئیس جمهورقرار گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد