فهرست-۲۵۰نفری-شرکت‌کنندگان-در-نشست-قطر-منتشر-شد

دولت افغانستان و رهبران سیاسی، فهرست ۲۵۰نفری شرکت‌کنندگان در نشست بین‌الافغانی دوحه، پایتخت قطر را نهایی کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست‌جمهوری، فهرست ۲۵۰نفری را منتشر کرده که اکثر چهره‌های سیاسی از جمله مقام‌های کنونی دولتی و پیشین در آن به چشم می‌خورند.

ریاست عمومی دفتر مقام ریاست جمهوری ضمن نشر فهرست هیأت اشترک‌کننده قطر در خبرنامه‌ای اعلام کرده است که نام‌های ۲۵۰ نفر برای اشترک در نشست قطر، از میان نماینده‌گان معرفی‌شده از سوی احزاب سیاسی، شخصیت‌های مستقل سیاسی، بزرگان جهادی، خانواده‌های قربانیان، شورای عالی صلح، علما، شورای ملی، جامعه‌ی مدنی، زنان، جوانان، خبرنگاران، مقام‌های حکومتی، ادارات و مراجع مربوط و بزرگان و متفذین قومی گزینش شده‌اند.

این درحالی است که هفته‌ی قبل، محمدعمر داوودزی، رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح افغانستان و سخن‌گوی شورای مصالحه گفته بود که هیات همه‌شمول افغانی برای تبادل نظر با طالبان به دوحه، مرکز قطر فرستاده می‌شود.

وی تاکید کرده بود که حکومت افغانستان یک هیات همه‌شمول افغانی را برای تبادل نظر با طالبان به قطر می‌فرستد و هیات نیز با موضوع مشخص با طالبان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این قرار بود نشست دوجانبه میان زلمی‌ خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا و طالبان در قطر برگزار شود؛ اما شورای عالی صلح  افغانستان اعلام کرده است، تا زمانی‌که نشست تبادل نظر بین‌الافغانی برگزار نشود، دور ششم مذاکرات میان طالبان و امریکا نیز برگزار نخواهد شد.

قرار است نشست قطر میان هیات همه‌شمول افغانی و طالبان به تاریخ ۱۹-۲۱ اپریل یعنی تا سه روز دیگر در قطر برگزار شود. گفته می‌شود که در این نشست ۲۵ نفر به نمایندگی از طالبان حضور خواهند داشت.

فهرست ۲۵۰نفری شرکت‌کنندگان در نشست قطر منتشر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد