فیرهای-هوای،-ترور-شخصیت-مسعود-است

داکتر عبدالله رئیس اجراییه حکومت و حامد کرزی رئیس جمهور سابق کشور با انتقاد از فیرهای هوایی هواداران احمد شاه مسعود گفتند که فیرهای هوای، باعث ترور شخصیت مسعود است و این عملکرد هواداران مسعود سبب ازار روح مسعود میگردد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه کشور امروز یکشنبه (18 سنبله) به مناسبت هفدهمین سالروز شهادت احمد شاه مسعود صحبت می‌کرد گفت، "تجلیل از روز شهید مسعود با فیرهای هوایی، راه بندان و مزاحمت به اهالی شهر کابل باشد، روح آمر صاحب را می آزرد و ترور شخصیت آمر صاحب است."
آقای عبدالله تاکید کرد که احمد شاه مسعود در زمان زندگی اش با چنین تحرکاتی برخورد می‌کرد و اگر زنده می‌بود هم با همین جوانانی که در جاده‌ها فیر می‌کنند بر خورد می‌کرد.
به گفته داکتر عبدالله مسعود منحصر به یک قوم و یک ولایت نبود؛ او وحدت مردم را می‌خواست؛ می‌خواست مردم افغانستان حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشد و از عدالت برخوردار شوند و به همین خاطر شهید احمدشاه مسعود مربوط به همه مردم افغانستان است.
حامد کرزی رییس جمهور سابق کشور نیز گفت: "به جوانانی که امروز در شهر کابل فیرهای هوایی می‌کردند توصیه من این است که سال آینده بیایید که در خانه خانه مردم افغانستان گل تقسیم کنیم و خوشحالی ببریم؛ امروز را با خوشحالی دادن به مردم تجلیل کنیم؛ زیرا غم در کشور دیگر بس است."
احمد ولی مسعود برادر احمدشاه مسعود و رییس بنیاد شهید احمد شاه مسعود نیز گفت که این بنیاد امسال را سال وفاق و وحدت ملی الگوی قهرمان ملی نامگذاری کرده است تا به کشور به سرمنزل مقصود برسد.
آقای مسعود گفت: "آمر صاحب شهید زورگوی نبود ولی قطعاً زور ستیز بود و هیچ گاهی بی عدالتی و ظلم را قبول نداشت و هیچ گاهی نشنیده باشید که واژه‌‌ای از تعصب زبانی و قومی را یاد کرده باشد و به همین دلیل هم اکنون تفکر او از مرزها گذشته است."
او خاطر نشان کرد که "آمر صاحب شهید طرفدار نظام بود که هم بتوانیم با خود زندگی کنیم و هم با دنیای امروز؛ یعنی این که هر فرد افغانستان در تصمیم گیری و سرنوشت کشور شریک باشند، در غیر این صورت دور باطل را پیهم دور می زنیم."
او در خصوص مساله صلح و امنیت در کشور گفت که مساله صلح با وفاق و اشتراک مردم باید از موضع قدرت پیگیری شود؛ زیرا ادامه وضعیت موجود نگران کننده است و مردم خود باید در قسمت تغییر وضعیت موجود کمر ببندند.
او هشدار داد، اگر انتخابات به بی راهه برود از نتیجه انتخاباتی که حق مردم پامال شود قبول ندارد؛ زیرا تحمل مردم به پایان رسیده و این گونه انتخابات پایان دموکراسی در کشور خواهد بود.
احمدشاه مسعود هفده سال قبل در 18 سنبله در ولسوالی خواجه بهاولدین تخار توسط افرادی که زیر پوشش خبرنگار قرار مصاحبه با او را داشتند به قتل رسید.

 

فیرهای هوای، ترور شخصیت مسعود است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد