قاتل-دیپمات-افغان-در-پاکستان-مجازات-میشود

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در دیدار با محمد عبده برابر دیپلمات کشته شده افغان در شهر کراچی پاکستان گفته که در مورد قاتل آقای عبده عدالت تامین میشود.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه کشور، در دیدار با محمد عبده نماینده عضو مجلس و بزرگان، متنفذان و جوانان ولایت بلخ گفت که عدالت در مورد قاتل دیپلومات جوان کشور شهید محمد ذکی عبده اجرا می‌شود.

محمد زکی عبده هفته گذشته در یک درگیری مسلحانه در شهر کراچی پاکستان جان باخت.

رییس اجراییه کشور، شهادت محمد ذکی عبده را برای دستگاه دیپلوماسی کشور، باشنده‌گان ولایت بلخ به ‌ویژه اعضای فامیل وی و آقای عبده تسلیت گفته و به روح او اتحاف دعا کرد.

بزرگان ولایت بلخ در این دیدار، ضمن ابراز تشکری از رییس اجراییه برای پیگیری این قضیه گفتند که از رهبری حکومت تقاضا می‌نمایند که عدالت را در پیوند به این قضیه اجرا نمایند.

سپس، محمد عبده عضو مجلس با ابراز خرسندی از همدردی و همرایی رییس اجراییه اظهار کرد: بر اساس هدایت شما، هیأت افغانستان برای تحقیق به محل حادثه اعزام شد و پس از بررسی‌ها، دوباره به کشور برگشته است.

به گفتۀ او، این حادثه در داخل قنسول‌گری افغانستان در شهر کراچی پاکستان صورت گرفته که جز خاک افغانستان است. به این دلیل، برای انتقال قاتل و بازجویی از آن در کشور، کدام مانع وجود ندارد. آقای عبده از رییس اجراییه خواست که این موضوع را جدی پی‌گیری نمایند.

دکتور عبدالله پس از شنیدن سخنان بزرگان ولایت بلخ گفت که شهادت محمد ذکی عبده همه را متأثر ساخت.

وی علاوه کرد: از آغاز وقوع حادثه تاکنون این موضوع را دنبال کردیم و در این زمینه‌ تلاش‌ها برای روشن شدن ابعاد قضیه جریان دارد. او گفت: مجازات مجرم، مسوولیت حکومت و حق بازمانده‌گان شهید است تا تسلی‌خاطر برای آنان و درس عبرت برای دیگران باشد.

همچنان رییس اجراییه، برای آقای عبده و بزرگان ولایت بلخ وعده داد که شخصاً این قضیه را تا اجرای قانون و عدالت دنبال می‌کند.

در اخیر رییس اجراییه کشور به مسوولان وزارت خارجه هدایت داد که در هماهنگی با نهادهای امنیتی برای انتقال قاتل و تحقیق از آن در داخل کشور، اقدامات لازم را روی‌دست گیرند.

محمد ذکی عبده، یکی از دیپلومات‌های جوان کشور، به تاریخ 18 دلو در شهر کراچی پاکستان، از سوی یکی از محافظان قنسلگری افغانستان شهید شد.

قاتل دیپمات افغان در پاکستان مجازات میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد