قانع-سازمان-ملل-واقعیت‌های-افغانستان-را-منعکس-کند

 وزارت امور داخله ا.ا گزارش اخیر آنتونیو گوتریش، سرمنشی سازمان ملل متحد در مورد وضعیت امنیتی افغانستان را رد کرده و آن را نادرست و دور از حقیقت خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالمتین قانع، ‌سخنگوی داخله ا.ا وزارت امورگفته است، سازمان ملل متحد همیشه تلاش می‌کند تا وضعیت افغانستان را ناامن و بی‌ثبات نشان دهد.

وی تأکید کرده است، سازمان ملل باید نظریات خود را با درنظرداشت واقعیت‌های عینی افغانستان ارائه کند.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل در نشستی که روز گذشته (جمعه، ۱سرطان) برگزار شده بود، گزارش سه‌ماهه‌ی دبیرکل این سازمان از وضعیت جاری در افغانستان را بررسی کرده است که نشان می‌دهد به‌رغم افزایش چشم‌گیر رویدادهای امنیتی در افغانستان، انفجارها کاهش یافته است.

در این گزارش از افزایش قابل‌توجه رویدادهای امنیتی در افغانستان خبر داده است که حوادثی ناشی از مواد مخدر، درگیری‌های مسلحانه، حملات داعش و نیز حملات هوایی پاکستان را شامل می‌شود.

بر اساس گزارش، در ماه‌های فبروری، مارچ و اپریل سال جاری میلادی مجموعا ۲۵۰۰رویداد امنیتی در افغانستان ثبت شده که نسبت به سه ماه قبل از آن افزایش ۵۵درصدی را نشان می‌دهد و از این میان، رویدادهای ناشی از مواد مخدر به دلیل تلاش‌های پیگیر نیروهای ا.ا برای مبارزه با کشت و قاچاق این مواد، در سه ماه یادشده، بیشتر از سایر موارد ۹۷ درصد افزایش یافته است.

بر بنیاد این گزارش دعوا بر سر زمین از ۲۰ مورد در سه ماه قبل از تهیه این گزارش به ۵۱ مورد در ماه‌های فبروری، مارچ و اپریل سال جاری میلادی و درگیری‌های مسلحانه از ۷۵ مورد به ۱۰۶ مورد افزایش یافته است.

در این گزارش به کاهش انفجارها در افغانستان همچنان اشاره شده و بخش عمده‌ی انفجارها را طبق مسندات گزارش سازمان ملل، گروه داعش به عهده گرفته است.

 

قانع: سازمان ملل واقعیت‌های افغانستان را منعکس کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد