قانون-شورای-ولسوالی‌ها-به-زودی-نهایی-می-شود

شورای حاکمیت قانون فیصله کرد که قانون شورای ولسوالی‌ها به زودترین فرصت نهایی شده و برای اعضای شورای ولسوالی‌ها معاش تعیین شود.

به گزارش افغان نیوز: نشست شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه با فساد اداری، روز (چهارشنبه، ۳ اسد) برای بررسی مصوبه‌های این شورا و نقش استراتژی ملی مبارزه با فساد اداری برگزار گردید.

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی پس از بررسی ۵۲ هزار بست، پیشنهاد کرده است: بست‌های کلیدی که مدت خدمت‌شان بیشتر از پنج سال است و یا کسانی‌که خلاف رشته کار می‌کنند به اعلان برود و از طریق رقابت آزاد افراد واجد شرایط استخدام گردد.

جلسه پس از بحث و تبادل نظر فیصله کرد که برنامهٔ سی بی آر در ولایت‌ها تقویت و گسترش یابد.

اداره امور ریاست جمهوری درباره تحقق مصوبهٔ شماره (۱) شورای حاکمیت قانون گزارش داد که از ۱۱۴ قانون، ۹۵ مورد آن نافذ شده و ۱۹ قانون دیگر نافذ نگردیده است.

شورای حاکمیت قانون فیصله کرد که قانون شورای ولسوالی‌ها به زودترین فرصت نهایی شده و برای اعضای شورای ولسوالی‌ها معاش تعیین شود.

این در حالی است که پیش از این اداره مستقل ارگان‌های محل اعلام کرده بود که هیچ معاش ماهانه برای اعضای شوراهای ولسوالی‌ها در نظر گرفته نشده و آن‌ها باید به صورت افتخاری کار کنند، شماری از اعضای مجلس نمایندگان، مصوبه‌یی را درباره تعیین معاش نمایندگان شوراهای ولسوالی‌ها به هیأت اداری این مجلس سپرده‌اند.

قانون شورای ولسوالی‌ها به زودی نهایی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد