قانون-مبارزه-با-فساد-اداری-از-سوی-حکومت-بررسی-شد

کمیته عدلی و قضایی کابینه به منظور بررسی طرح قانون مبارزه علیه فساد اداری به ریاست معاون رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز: شورای عالی حاکمیت قانون که در تاریخ 11میزان 1395 برگزار شده بود روی استراتژی مبارزه با فساد اداری، قانون مبارزه با فساد اداری و پلان تطبیقی مبارزه با فساد اداری در جلسه بحث کرده و فیصله شده بود که قانون مبارزه علیه فساد اداری زیر نظر استاد سرور دانش معاون رئیس جمهور مورد تدقیق و بررسی قرار بگیرد.

براساس همان فیصله جلسه ای به همین منظور در دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری با حضور سید یوسف حلیم قاضی القضات کشور، عبدالبصیر انور وزیر عدلیه و نمایندگان دیگر ارگان های مرتبط برگزار شد.

معاون رئیس جمهور طرح قانون مبارزه علیه فساد اداری را یک اقدام نیک از جانب نهاد های مربوطه عنوان کرده؛ اما تأکید کرد که این طرح باید به گونه ای تنظیم گردد که پاسخ گوی نیاز ها و مشکلات موجود در امر مبارزه با فساد اداری باشد.

به گفته اعضای جلسه، این طرح قانون در برخی موارد با دیگر قوانین نافذ کشور در تعارض قرار دارد و در برخی موارد هم باعث تداخل وظیفوی میان نهاد های عدلی و قضایی می گردد.

سید یوسف حلیم قاضی القضات کشور، در بررسی طرح این قانون گفت که تا زمانی یک پالیسی جامع در مورد مبارزه علیه فساد اداری تنظیم نگردد، بحث روی جزئیات طرح قانون مبارزه با فساد اداری چندان سودمند نخواهد بود.

حسین فخری رئیس اداره عالی مبارزه با فساد اداری، بر فوریت نهایی شدن طرح قانون مبارزه با فساد اداری تأکید کرد و افزود که این اداره برای پیشبرد امور وظیفوی خود به یک قانون جامع نیاز مبرم دارد.

سرانجام معاون رئیس جمهور هدایت داد که وزارت عدلیه و اداره امور ریاست جمهوری با کسب مشوره ارگان های مربوط و نمایندگان ذی ربط جامعه بین المللی و پس از تنظیم پشنهادات اعضای جلسه امروز در متن، این طرح قانون را برای بررسی مجدد به کمیته عدلی و قضایی ارائه کنند.

 

قانون مبارزه با فساد اداری از سوی حکومت بررسی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد