قتل-عام-در-مناطق-هزاره-نشین-قابل-تحمل-نیست

عبدالروف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان می گوید که اعمال وحشیانه دشمنان در مناطق هزاره نشین پذیرفتنی نیست و دشمنان تلاش دارند تا در افغانستان مسایل قومی و مذهبی را دامن بزنند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالروف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان امروز چهارشنبه( ۴ - ثور) در کابل، طی نشستی در مجلس گفت:" تا چه اندازه ما این تراژیدی را در مناطق هزار نشین شاهد باشیم و با گذشت هر روز شمارزیادی از شهروندان در سراسر کشور قربانی اختلافات قومی و مذهبی می شوند."

آقای ابراهیمی افزود، حمله وحشیانه روز یکشنبه گذشته در یکی از مراکز ثبت نام رای دهی، در ناحیه ششم دشت برچی - کابل در مناطق هزاره نشین، جنایت ضد بشری بوده و باید عاملان آن شناسایی و به پنجه قانون سپرده شوند.

وی علاوه نمود، مخالفان تلاش دارند که در آستانه انتخابات، حضور  و تجمع مردم را در مراکز ثبت نام رای دهی، هدف قرار دهند و مانع اشتراک مردم در پروسه ثبت نام و اشتراک آنان در انتخابات شوند.

وی افزود که حلقه های خاصی هستند که با دامن زدن به مسایل قومی و مذهبی، وحدت مردم افغانستان را از بین برده و می خواهند مانع برنده شدن یک قوم خاص در پروسه انتخابات شوند و همچنان مانع اثبات سرشماری دقیق از تعداد نفوس اقوام و یا مذاهب شوند.

رئیس مجلس نمایندگان تاکید دارد که حکومت و نهاد های امنیتی در قبال این رویداد، مسول هستند و  شورای امنیت باید مبنی بر این موضوع، جلسه اضطراری خود را داشته باشند.

این درحالی است که سه روز قبل، حمله انتحاری، در یکی از مراکز ثبت نام رای دهی در دشت برچی - کابل، مناطق هزار نشین بیش از ۲۰۰ تن کشته و زخمی برجا گذاشت.

قتل عام در مناطق هزاره نشین قابل تحمل نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد