قربانی-یک-روزه-کشورمان-برابر-با-قربانی-یک-ساله-سایر-کشور-هاست

ریاست جمهوری؛ بیان داشته که افغانستان در خط مقدم جنگ علیه تروزیم قرار دارد و قربانی یک روزه کشورمان در این جنگ را برابر با قربانی یک ساله سایر کشور ها دانست.

به گزارش افغان نیوز: شاه حسین مرتضوی سخنگوی ریاست جمهوری امروز دوشنبه ( 15جوزا) در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت در کابل با ابراز این مطلب گفت که باید جهان از افغانستان حمایت نماید.

او علاوه کرد که همیشه افغانستان به کشور های جهان هشدار داده است که پدیده تروریزم یک خطر جهانی است اما بسیاری از کشور های سخن افغانستان را نایدیده و گرفته و نتیجه آن حملات تروریستی لندن بود.

آقای مرتضوی تصریح کرد که با این وجود اما افغانستان با قاطعیت تمام در برابر تروریستان مبارزه کرده و هیچگاه از این پدیده علیه کشور های دیگر استفاده ابزاری نکرده است.

مرتضوی گفت که حکومت افغانستان در عرصه مبارزه با ترویزم همیشه قربانی داده و از خود صداقت به خرج داده است.

او از مردم، شهروندان و جهانیان خواست که افغانستان را در این جنگ اعلام ناشده یاری نماید.

در حال حاضر به گفته مقام های حکومتی 20 گروه تروریستی مختلف در افغانستان فعالیت دارند و این گروه ها هر کدام اهداف خاص تروریستی را دنبال می کنند.

مرتضوی میگوید که اگر از افغانستان در امر مبارزه با تروریزم حمایت صورت نگیرد، این پدیده دامن سایر کشور های جهان را نیز میگیرد.

این در حالی است که در روز های اخیر در دو مورد حملات انتحاری در شهر کابل جان بیش از 120 تن را گرفته و نزدیک به 600 تن دیگر را زخمی کرده است.

حمله اول در روز چهارشنبه گذشته در منطقه دیپلمات نشین کابل در ساحه وزیر اکبرخان رخ داد که بیش از 100 را کشت و نزدیک به 400 تن دیگر را زخمی ساخت.

سه حمله پی هم در مراسم خاک سپاری پسر نایب اول مجلس سنا در منطقه سرای شمالی کابل اتفاق افتاد که در آن بیش از 20 تن کشته و 100 نفر دیگر مجروح شدند.

قربانی یک روزه کشورمان برابر با قربانی یک ساله سایر کشور هاست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد