قریشی-به-رحمانی-ما-در-روند-صلح-نقش-میانجی-داریم

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با رییس مجلس نمایندگان کشور تصریح نمود که اسلام‌آباد تنها نقش میانجی و تسهیل کننده خواهد داشت، تصمیم نهایی در پیوند به توافقات صلح به دست افغان ها است.

به گزارش افغان نیوز، میررحمن رحمانی، رئیس ولسی جرگه شورای ملی، در حاشیه کنفرانس «پیکو» با شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان ملاقات کرد.

وزیر خارجه پاکستان در این دیدار گفته است که چنین سفر ها در روابط به ویژه میان پارلمان های هر دو کشور خیلی مهم و با ارزش است.

قریشی از آماده گی ها و حسن نیت کشورش در پیوند به روند صلح افغانستان به رئیس ولسی جرگه اطمینان داده، اما اضافه کرد که پاکستان تنها نقش میانجی و تسهیل کننده خواهد داشت، تصمیم نهایی در پیوند به توافقات صلح به دست افغان ها است.

آقای رحمانی نسبت به نتیجه کنفرانس پیکو و دیدار با شماری از مقامات کشور های عضو اظهار خوشبینی کرده گفت که افزون بر پیامد های اقتصادی این نشست، فرصت مساعد شد تا ما صدا و نیاز مردم افغانستان نسبت به صلح را به گوش جهان برسانیم.

این درحالی است که ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز (دوشنبه، دهم جوزا) در یک نشست آنلاین گفت که مردم افغانستان باید مسوولیت آیندۀ خود را به گونۀ کامل برعهده بگیرند.

قریشی به رحمانی: ما در روند صلح نقش میانجی داریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد