قریشی-به-عبدالله-طرفدار-تسلط-نظامی-طالبان-نیستیم

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، گفته است که به هیچ صورت از راه‌حل نظامی و یا تسلط نظامی طالبان طرفداری نمی‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، بعد از ظهر روز جمعه(28 جوزا) در حاشیۀ نشست مجمع دپلوماسی انتالیا با شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه‌ی پاکستان دیدار و گفتگو کرده است.

دو طرف در این دیدار درباره‌ی تلاش‌های صلح، همکاری‌های مشترک میان افغانستان و پاکستان و آخرین تحولات سیاسی – امنیتی در افغانستان و منطقه بحث کرده‌اند.

طبق اعلامیه سپیدار، وزیر خارجه‌ی پاکستان در این دیدار گفته است که کشورش طرفدار حل سیاسی قضیه‌ی افغانستان از طریق گفتگو بوده و به هیچ صورت از راه‌حل نظامی و یا تسلط نظامی طالبان طرفداری نمی‌کند.

قریشی همچنین گفت که پاکستان آماده است افغانستان را در رسیدن به صلح کمک کند. زیرا سیاست پاکستان در منطقه تغییر کرده است.

وی تأکید کرده است که اسلام‌آباد برای توسعه و اتصال منطقه‌ای دید اقتصادمحور در منطقه را دنبال می‌کند و تحقق این دیدگاه مستلزم صلح و ثبات در افغانستان است.

در همین حال، آقای عبدالله ضمن توضیح آخرین وضعیت در تلاش‌های صلح و تحولات امنیتی، بر اراده‌ی مردم افغانستان برای دست‌یافتن به صلح تأکید کرده است.

عبدالله نقش پاکستان را در تأمین صلح و ثبات در افغانستان مهم خوانده و خواهان افزایش همکاری‌های پاکستان با مردم افغانستان و حمایت از تلاش‌های صلح شده است.

براساس معلومات سپیدار، عبدالله و قریشی در این دیدار بر آغاز مذاکرات معنادار و استفاده از فرصت برای دست‌یافتن به صلح تأکید کرده‌اند.

این درحالی است که عبدالله عبدالله در حال حاضر در ترکیه بسر می‌برد. او روز پنج‌شنبه به دعوت رسمی ترکیه برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا به آن کشور رفته است.

در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا، رییسان جمهور، وزیران خارجه و نمایندگان کشورهای مختلف شرکت کرده‌اند.

قریشی به عبدالله: طرفدار تسلط نظامی طالبان نیستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد