قریشی-به-غنی-افغانستان-دموکراتیک-می‌خواهیم

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با رئیس جمهور غنی وعده سپرد که اسلام‌آباد از افغانستان مستقل، متحد و دموکراتیک است، حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور، امروز سه‌شنبه(۱۰، حمل) در حاشیه نهمین کنفرانس وزرای خارجه قلب آسیا- پروسه استانبول، با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، دیدار کرد.

به نقل از اعلامیه ارگ؛ این دیدار که در اقامتگاه رئیس جمهور در بوستان سرای تاجیکستان در شهر دوشنبه انجام شد، آقای غنی جوایای احوال صحتمندی صدراعظم پاکستان شد و برای موصوف صحتمندی کامل آرزو نمود.

هر دو جانب در مورد پروسۀ صلح افغانستان صحبت کردند و شاه محمود قریشی تاکید نمود که پاکستان از هدف مطلوب برای رسیدن به صلح که همانا افغانستان مستقل، متحد و دموکراتیک است، حمایت می‌کند.

وزیر خارجه پاکستان ضمن اینکه افزایش خشونت را در افغانستان تقبیح کرده، گفت که ما از کاهش خشونت و آتش بس در افغانستان حمایت می‌کنیم.

این درحالی است که امام علی رحمان، رییس جمهور تاجیکستان، امروز سه‌شنبه(۱۰، حمل) در نهمین کنفرانس وزرای خارجه قلب آسیا، گفت که تروریستان و افراط‌گرایان وضع را در قلمرو افغانستان به منظور دست‌یابی به اهداف شان پیچیده کرده‌اند.

رئیس جمهور غنیدر نهمین کنفرانس وزرای خارجه قلب آسیا، گفت که ما تلاش داریم تا خشونت و زورگویی را در افغانستان خاتمه دهیم.

قریشی به غنی: افغانستان دموکراتیک می‌خواهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد